dapre Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Hei. Har Get kabel abonnemang, og forstått det slik at det ikke finnes noen løsning (bortsett fra Get's egne) der man kan ta opp en kanal og se på en annen, eller bruke EPG. Derfor kommer jeg bare til å koble HTPC'en til en signalutgang på dekoderen, og gjøre opptak/grabb av den kanalen som er aktiv. Men da trenger jeg ikke et rent tv-kort, men heller et video-grabb kort? Grabbe kan også vanlige tv-kort, men produserer et rent grabberkort bedre kvalitet, eller kan et tv-kortet gjøre en like god jobb ? Kommer til å lagre rett i DVD kvalitet (ikke HD) hvis det har noe å si.` Lurer også på om disse USB Stick (antenner med tv-kort funksjon ??) gjør en like bra jobb med å grabbe som et tv-kort (både utvendig USB basert eller PCI kort). Eller er dette bare en "nødløsning" for portabel datamaskiner. Litt greit å vite hvis man bygger en liten HTPC, der et evnt PCI kort ikke får plass, og man da kan bruke en slik USB pinne i stedet. Takk så mye for alle råd og tips Endret 30. januar 2011 av dapre Lenke til kommentar
tingo Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Det finnes løsning(er), men det er ikke plug-and-play, du må bruke endel tid på å få oppsettet til å virke. Forumet på mspc.no er et bra sted for slike diskusjoner. Lenke til kommentar
dapre Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Lurer fremdeles veldig på forskjellene, fordeler og ulemper mellom de forskjellige opptakstypene. Skal bare grabbe/spille inn aktive kanal/signaler fra utgangen på decoderen min. Har et gammelt Pinnacle PCTV Pro pci kort, men dette vil ikke fungere under Windows 7. Må derfor ha noe nytt til en ny HTPC. Kjøper jeg en ferdig Media Center pc, regner jeg med det er dårlig plass til et PCI basert tv-kort/grabbekort Min tradisjonelle i-svært-kabinett pc, har så svært grafikkort at dette blokkerer for mere eller mindre alle resterende slots. Kan få inn et kort til, men da blokkerer jeg minst halve vifta på grafikkortet. Konklusjonen er altså at jeg (kanskje) trenger en utvendig løsning. Men skal jeg da gå gå for en USB variant med tv-opptaks-funksjon, en USB variant med kun grabbe funksjon, ELLER en liten og enkel USB STICK med tv-opptaks-funksjon ?? Personlig ville jeg helst hatt et PCI kort, men hvis ikke dette er mulig, vil jeg gjerne nøye meg med en USB stick, HVIS dette gir godt nok resultat. Never også at utstyret må være kombatibelt med Windows 7 64 bit og Windows Media Center Hjertelig takk for alle råd og tips Har dårlig PCI basert tv-kort Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 USB hdmi grabber vil ikke virke pga. HDCP kryptering. USB tvkort er like bra som PCI tvkort. Men som tingo sier er den beste løsningen DVB-C tunerkort + Smartkortleser (fra Norsk tipping) + sofrware den beste løsningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå