ku7 Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Heisann, sitter nå her med photoshop CS5 og et JPG bilde jeg tenkte å skrive ut. Men vet ikke hvordan jeg fjerner støyen rundt kanter som er der på jpg bilder. -For å forklare; har du et helt hvitt bilde, med et svart smilyface på, og lagrer som JPG vil ikke lenger bakgrunnen være HELT hvit lenger, den vil være noe forstyrret av grånyanser i nærhet av kantene på smilyen. Evt. noen som vet hvor stort et bilde bør være for at det skal være noen idé å printe ut i ex: 50cm x 36,37cm, uten at pixlene synes? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 har ikke noen løsning på problemet, men en mulig workaround. er det mulig å bruke .png istedet for jpg? det er ansett for å være et "bedre" format Lenke til kommentar
ku7 Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Mulig, men da er det snakk om når man lagrer, det er alt gjort. Skulle ønske jeg kunne fjerne det igjen Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Bruk riktig bildeformat - hvis du skal ha logo, så lagre for eksempel som beskrevet over som .png. Prøv remove noise-filteret - mener det der er en checkbox remove jpg noise eller lignende. Og lagre endringene som en kopi! Å overskrive orginaler er tåpelig - du burde hatt originalen lagret som en tapsfri tiff, psd eller lignende. Lenke til kommentar
Jan112 Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Heisann, sitter nå her med photoshop CS5 og et JPG bilde jeg tenkte å skrive ut. Men vet ikke hvordan jeg fjerner støyen rundt kanter som er der på jpg bilder. -For å forklare; har du et helt hvitt bilde, med et svart smilyface på, og lagrer som JPG vil ikke lenger bakgrunnen være HELT hvit lenger, den vil være noe forstyrret av grånyanser i nærhet av kantene på smilyen. Evt. noen som vet hvor stort et bilde bør være for at det skal være noen idé å printe ut i ex: 50cm x 36,37cm, uten at pixlene synes? Blur kan hjelpe...og som nevnt under her noise reduksjon.Eller bruke den langsomme måten med å markere med quick selection tool..for så å klone rundt:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå