fomox Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Vi ser nå på å dra til Florida rundt vinterferien, men vi har ikke dratt større reiser før hvor vi må fly i flere timer. Vi vil ikke bli sittende i trange seter uten noen form for underholdning under flyturen. hvilket flyselskaper annbefaler dere og hvorfor? Lenke til kommentar
gardkarlsen Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Hei Jeg antar at pris også er en del av det hele ;-) Og det spørs litt hvor du starter reisen din. Men jeg ville ha sjekket priser på de store...KLM, Lufthansa, BA, Continental og kanskje SAS. Hvilket underholdingstilbud du får kan variere innen et flyselskap litt avhengig av hvilket fly du får - men på økonomi er det tragt om plassen uansett. Jeg antar at dere ønsker å dra direkte eller er det også et alternativ å ta via en by på østkysten? Lenke til kommentar
fomox Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Trenger ikke være direktefly, men 2-3 stopp er nok ikke aktuelt. Det vi har sett på til nå er å ta fly fra oslo, bodø eller trondheim for så å lande i New York og fly vidre derfra. Selvfølgelig er prisen viktig også, har hørt om delta og at de har underholdningsskjermer i setene sine. Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Det står endel info om innredning av flytypene til de forskjellige flyselskapene her: http://www.seatguru.com/ Der finner du også ut hvilke seter det lønner seg å reservere (hvis du får muligheten til det ved bestilling). Jeg fløy med AA (Boeing 777) fra London til LA, der var det skjerm til hvert sete med filmer, spill osv. Tilbake var det Boeing 767 og kun skjermer i taket. Digg med mini-PC da ja. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Det er ingen som flyr direkte fra Norge til Florida. Jeg pleier å fly med Continental på ruten Oslo-NY-Orlando. De har egne skjermer i alle setene (forholdsvis vanlig) og, viktigst for meg, strøm mellom alle setene. Andre alternativer er Delta/KLM via Amsterdam, Lufthansa via Frankfurt eller Iceland Air via Reykjavik. Lenke til kommentar
koots Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Lufthansa via Frankfurt vil jeg ikke anbefale, trangere enn det meste og TV i taket. KLM, SWISS, British Airways og Virgin Atlantic er alle selskaper som går an og dere slipper transfer i US. Fly Oslo-Europa-Florida. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Unngå alle Boeing 767, Boeing 747 og til dels Boeing 757 Disse har i veldig mange tilfeller ikke personlig skjerm. Lenke til kommentar
Scampi Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Jeg pleier å fly med Continental på ruten Oslo-NY-Orlando. De har egne skjermer i alle setene (forholdsvis vanlig) og, viktigst for meg, strøm mellom alle setene. Støtter denne. Jeg flyr relativt ofte, og flyr alltid OSL - EWR - JAX med Continental. Absolutt kurant! Lenke til kommentar
koots Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Det er helt opp til flyselskapene. Alle 747'ene til både BA, Virgin og KLM har personlige skjermer, verre med Lufthansa og Air France. Tror også at alle 757'ene til Continental og Icelandair har personlige skjermer. 767 har jeg ingen anelse om. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Det er helt opp til flyselskapene. Alle 747'ene til både BA, Virgin og KLM har personlige skjermer, verre med Lufthansa og Air France. Tror også at alle 757'ene til Continental og Icelandair har personlige skjermer. 767 har jeg ingen anelse om. Stemmer. 767 er det veldig få skjermer i. Tenkte mest på AF og Lufthansa når jeg skrev opp 747, da veldig få av disse har egen skjerm. PS: Trådstarter, hva med A380 til JFK også videre? Både Lufthansa og Air France flyr verdens største fly til JFK og derfra kan du enkelt nå florida. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Har bare erfaring med Virgin Atlantic av selskapene som flyr dit, men til gjengjeld også god erfaring. Best pris i vårt tilfelle, samt god service, god mat på flyet, behagelig tur og bra underholdningssystem med personlig skjerm (i alle fly). Så Virgin kan hvert fall være et alternativ å sjekke ut om det passer pris- og reisemessig. Da kan du fly Norge -> London -> Orlando/Miami, slik at man også slipper transfer i USA med det stresset det medbringer seg. Flyr du SAS til Heahtrow fra Norge kan du også sjekke inn bagasjen hele veien og slippe å tenke på det. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Oi. Har ikke fått med meg at de har begynt å fly A380 på den ruta. Trodde den bare gikk på lengre flighter. Da vil jeg nok satse på LH neste gang jeg skal over. Mistenker at det er verdt litt ekstra penger for den ekstra komforten(?). Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Oi. Har ikke fått med meg at de har begynt å fly A380 på den ruta. Trodde den bare gikk på lengre flighter. Da vil jeg nok satse på LH neste gang jeg skal over. Mistenker at det er verdt litt ekstra penger for den ekstra komforten(?). LH satte inn A380 til JFK helt nylig (i desember tror jeg) og AF har vel fløyet den litt over et halvt år. Lenke til kommentar
koots Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Litt usikker på om de begge flyr den daglig, så vær obs på det om du bestiller. Lenke til kommentar
wilzoo Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Skal til Orlando i sommer. Vi flyr British Airways fra Oslo til London og videre til JFK. Skal være i NY noen dager men så flyr vi ned til Orlando med Delta. Lenke til kommentar
fomox Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 Takker for mange tips! Noe spesilet vi ikke burde gå glipp av når vi er i Orlando, Florida? Lenke til kommentar
wilzoo Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Jeg skal i hvertfall bruke en dag ved Epcot.. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Tja transfer i USA kan bli en del stress om dere har dårlig tid da dere må igjennom immigrasjon og tollkontroll. Her må man ha minst 2 timer, men helst mer. Gikk sånn ok med 4 timer i LAX for videre connection til HNL. Kjøpte tom oppgradering for $225 LAX-HNL og nøt livets glade dager. Air France var iallefall ypperlig med 777 CDG-LAX. Og er man glad i champagne så er Air France definitivt selskapet. Transfer 2G-2E CDG smertefritt, en egen skyttelbuss går airside. 2G er en bitteliten terminal for mindre fly og innen Europa og Air France benytter ikke store typen OSL-CDG. Endret 19. januar 2011 av William_S Lenke til kommentar
GA Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Etter mange turer til Florida, inkludert 2stk det siste året, så har jeg funnet en klar favoritt og det er Swiss. De har forholdsvis nye fly, gode seter, grei benplass og en fin rute via Zürich til Miami(kun 1 stopp). Til info har jeg også flydd: KLM, Lufthans og BA på denne ruten. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Unngå alle Boeing 767, Boeing 747 og til dels Boeing 757 Disse har i veldig mange tilfeller ikke personlig skjerm. Hvor mange tusen er en slik skjerm verdt? Jeg bor i Bergen og skyr Gardermoen som pesten på slike turer. Det er ikke noe galt med flyplassen, men når du kommer hjem må du tolle bagasjen din inn i Norge, for så å sjekke den inn på innenlandsflyet. For de fleste er ikke dette drømmen etter 12-20 timer på reise. Anbefaler derfor å se etter et matefly til Amsterdam, København eller andre byer fra nærmeste flyplass. Men må en først ha et innenlandsfly for å komme frem er nok Gardermoen den flyplassen som kan gi flest muligheter ut fra Norge. Tror ellers at du er litt sent ute til å finne svært gode priser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå