srbz Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Hm, ok. Det blir en annen sak. Da tipper jeg hver prossess krever like mye av systemet som en instans av spillet gjør. Systemkrav for spillet er 128MB RAM og 500MHz CPU, men det er selvsagt krav som tar høyde for at OS krever sitt - og det er også betydelig forskjell på en 3.0 GHz singlecore og en 3.0 GHz dualcore. Du skal takle ganske mange instanser av spillet på X2 250 og 4GB RAM. Lenke til kommentar
Jaudaa Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Ok, flott! Og jeg kan bruke kabinett og hardisk fra før? Har skjerm, tastatur, OS osv. Så da trenger jeg den pakken + hva annet? EDIT: Handleliste: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=edit&ShoppingListId=884836 - Trenger jeg ny PSU? - Trenger jeg noe annet? Endret 19. januar 2011 av Jaudaa Lenke til kommentar
srbz Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Ærlig talt så vites det ikke om du trenger ny PSU, eller om du trenger nytt kabinett. Det safeste er vel å droppe det, og heller etterbestille hvis du finner ut at det du har fra før ikke passer. Om du trenger skjermkort blir helt og holdent opp til deg hvis du går for den billigste oppgraderingspakken. Går du for den dyreste må du ha skjermkort i tillegg uansett. "Access denied" på handlelisten din. Lenke til kommentar
Jaudaa Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 Ok, takk for svar igjen Srbz. Beklager at jeg spør slike idiotiske spørsmål, vil bare være på den sikre siden! Men jeg tok den pakken til 1750 på handlelisten og et grafikkort til 850 som du hadde linket til. Så er det bare og prøve? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Bare å prøve. Tror dog du vil trenge en ny PSU i tillegg, men du får se hvordan det går. Skjermkortet krever 6-pin strøm, og det er jeg slett ikke sikker på om din gamle PSU har. Om PSU er for svak vil det dessuten sannsynligvis resultere i at maskinen blacker ut innimellom, når den ikke får nok strøm. Strømflyten er ujevn alt etter hvor krevende prosesser som kjøres. Iflg. denne kalkulatoren bør du klare deg med 300W. Lenke til kommentar
Jaudaa Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Ok, da prøver jeg og bestille oppgraderingspakken + skjermkortet. Men om jeg trenger en ny PSU, hvilken anbefaler du, og hvor mye W burde jeg ha? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) Ville tatt minst 500W for å være på den sikre siden. En god PSU på rundt 500W koster ikke noe særlig mer enn de med en lavere effekt, om du ønsker kvalitet, samtidig som de sannsynligvis overlever et par oppgraderinger. Noe kraftigere PSU er neppe nødvendig med mindre du skal kjøre high-end -deler og Crossfire/SLI, evt. mange harddisker. Du burde også ta en titt på AMD sin Athlon X4 -serie. Gode, relativt kraftige og billige CPU-er. AMD har som regel bedre oppgraderingsmuligheter enn Intel, da de ikke bytter ut sokkel i hytt og pine, samtidig som de lar nye versjoner av CPU-ene være bakoverkompitable med eldre hovedkort med eldre sokkeler (mye fordi sokkelene deres er like i utforming). Her har du forresten en PSU fra et merke med mye positiv kritikk: http://www.komplett....aspx?sku=612433 Er på salg nå også. Endret 20. januar 2011 av KongKake Lenke til kommentar
Jaudaa Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Ok, tusen takk. Da bestiller jeg mest trolig den PSU snart sammen med resten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå