Gå til innhold

Katter 16 uker hoster og brekker seg


Anbefalte innlegg

Kattungene mine på 16 uker har nettopp hatt to uker med diare, og de er endelig blitt frisk i magen.

Etter mye skiting rundt om kring så trodde jeg endelig at nå var det fred.

Kattene har vært helt pigge og friske. God matlyst og har lekt med hverandre heletiden.

 

Men igår begynte de/eller en av de å kaste opp, og såg den ene stod og hostet isted.

Er det noe galt med dem, eller er jeg bare uhelig og får alt på en gang?

De virker helt pigge og normale!

 

Til nå har de hatt mat fremme heletiden, men nå tenkte jeg å kutte ned til tre ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den prøvde ikke hoste opp en hårball da?

 

Eventuelt om det er noe i maten de får?

 

Kattematen de selger i dagligvarebutikker er CRAP. Har fôret kattene mine med dyrebutikkmat (som de forøvrig elsker). Et par mnd siden gikk jeg tom og måtte ty til "SMART" kattemat, noe som viste seg å ikke være så smart.. Det tok en stund før kattene ville spise det, men når de endelig gjorde det begynte de å kaste opp rundtomkring i leiligheten. Var innom dyrebutikken på mandag da, ja!

 

Mat fra dyrebutikken kjennes litt dyrere, selv om jeg ikke husker kgpris i dagligvarebutikk betaler jeg 60kr/kg ved kjøp av en 10L sekk. Innimellom har de "4 for 3"-kampanjer og da er jeg nede i 45.

 

Den store kattemattesten. Kanskje litt vanskelig å lese av tabellene, siden sidene er todelt så du må enten ha tosidevisning eller gå opp/ned på siden for å lese av.. Whiskies, sheba, friskies etc er som regel i bunn/middels.

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...