Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sove mindre og utnytte dagen bedre.

Verbal Hologram

Anbefalte innlegg

Halo, husker for en god stund siden at jeg leste en tråd. Der stod det hvordan man kunne sove ganske lite men forsatt ikke være trøtt.

Jeg går på skole og har det ganske så travelt, jeg sover cirka 8-9 timer hver dag men likevel blir jeg utrolig sliten. Holder på å sovne midt i timene og når jeg kommer hjem må jeg kjempe for å ikke sovne.

Noen som vet om den metoden jeg prøver på å finne ut av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Polyfasisk søvn er noe som heter. Det går ut på at du sover i flere små økter iløpet av dagen. Uberman's sleep schedule er et eksempel på dette.

Du skal visstnok få like mye eller mer REM-søvn som når du sover vanlig, men om REM-søvn er det eneste som er viktig under søvn er jeg ikke sikker på. Det har, så vidt jeg vet, ikke blitt forsket så mye på langtidsvirkningene av dette.

Lenke til kommentar

Polyfasisk søvn er noe som heter. Det går ut på at du sover i flere små økter iløpet av dagen. Uberman's sleep schedule er et eksempel på dette.

Du skal visstnok få like mye eller mer REM-søvn som når du sover vanlig, men om REM-søvn er det eneste som er viktig under søvn er jeg ikke sikker på. Det har, så vidt jeg vet, ikke blitt forsket så mye på langtidsvirkningene av dette.

Er dette skadelig? :)

Lenke til kommentar

Som sagt er jeg ikke sikker på langtidsvirkningene. Jeg vet at det er mange som har prøvd dette i flere måneder uten noe problem annet enn i startfasen, så om du ikke har planer om å gjøre det over lang tid går det sikkert bra.

Du finner veldig mye om emnet om du googler litt, der er mange som har blogget når de har holdt på med det.

Skikkelig forskning på emnet har jeg ikke kommet over, men det er godt mulig det finst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...