Gå til innhold

Hvor mye bør jeg gå ned i måneden?

Anbefalte innlegg

Jeg er så tjukk og jævlig. :nei:

Hva skal jeg gjøre? Det har lagt seg et fettbelte rund magen slik at overkroppen er som en tønne.

Nå veier jeg 104 kilo. Hvor mye bør jeg gå ned i måneden fremover for å komme ned i 92 kg ? Med min muskelmasse og høyde (182 cm) så er det idealvekten (litt over)

Jeg målte mageomkretsen til 112 cm...... Ikke bra.

Jeg blogger om fremgang tilbakegang på bloggen som hører til Diskusjon.no kontoen

Endret av Kaarerekanraadi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan ser du for deg at du skal gå ned i vekt? :)

Skal du slanke deg uten trening, eller skal du trene og endre kosthold?

Slik gjorde jeg vertfall det. Funker for den late mannen.

Det blir trening som før, men ikke mer potetgull og ikke masse øl hele tiden. Dessuten langt mindre frossenpizza.

Håper å kunne følge lignende nedgang som du beskriver du har hatt.

Lenke til kommentar

Se på kaloriene på maten du kjøper. Jeg passet bare på at jeg fikk i meg mindre kalorier enn før.

Har du noen favoritt matretter se på kalori pr100gram når du er på butikken. Så prøver du istedet og finne noe som er like godt med mindre kalorier. I bynnelsen sette et ca maksintak med kalorier pr måltid.

Grovbrød i stedet for fint, fiberrik pasta i stedet for vanlig, lettost, eksta lettmelk, lettsauser, nøkkel-produkter, olje istedet for margarin, en halv frossenpizza i stedet for en hel. Ha en dag i uka du kan belønne deg med litt godis!

Lenke til kommentar

Begge dere tar grusomt feil.

Kolesterol produseres i kroppen, uavhengig av type fettsyre du hovedsakelig putter i deg (mettet, umettet eller flerumettet). Kilden din, Lakshore, speiler bare det innarvede synet vårt på dette. Kolesterolnivåene senkes hovedsakelig ved lavere fettmasse.

tsg1zzn: Margarin er bare 70% olje blandet med 30% vann. Bruker du dette i steking fordamper vannet. Margarin (som er hydrolysert for at det skal være i fast form) inneholder mye trans-fettsyrer, noe som man gjerne bør redusere. Bruk vanlig smør eller olivenolje til steking. Selv foretrekker jeg smør til mesteparten av det jeg steker.

"Nøkkel-produkter" og anna sånt tull kan du med fordel styre unna - det er på ingen måte sammenfallende med et bra produkt (var ikke grandiosa merket med dette? ). Øk proteininntak og spis matvarer med lavere næringstetthet (fisk, potet, grønnsaker, kjøtt), så skal du se at vekta naturlig beveger seg nedover.

Sjekk ut Periodisk Faste, det gir deg veldig stort spillerom.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil tro 1-2 kg i mnd er mye betre, fordi slanking med å gå ned 5-10 kg i mnd fører bare til at en går opp like mye opp igjen i vekt på 1,2,3.....altså jojjo slanking.....ikke smart har jeg hørt.

Bruk heller 6 mnd på å gå ned til 92 kg, enn å gjøre det på 2 uker liksom. Fordi da vil det bi mye lettere å holde vekten nede etterpå.

Lenke til kommentar

Du går opp litt etter PSMF pga kroppen trekker til seg litt væske igjen. Men etter et par dager etter du er ferdig, vil du se det endelige resultatet. En del fett blir borte, og det kommer ikke tilbake igjen de første dagene. Du går ikke like mye opp igjen.

Etter PSMF kan du kjøre videre på den planlagte dietten for å gå litt langsommere ned i vekt. PSMF er som en kickstart på dietten. Poenget er jo egentlig å skape en sunn livsstil, så du ikke går opp igjen etterpå, men heller går sakte men sikkert viderer ned, eller evt holder deg stabilt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...