Gå til innhold

Hva studerer du? (Trenger inspirasjon)


InToRv

Anbefalte innlegg

Etter 6 måneder med statsvitenskap, har jeg kommet frem til at dette absolutt ikke er noe for meg. Så jeg håpet dere kunne fortelle meg litt om hva dere studerer, og hvorfor?

 

Jeg er ikke spessielt god i realfag, så slike studier utgår. Men er åpen for det meste..

 

Ettersom realfag ikke er noe jeg liker, eller er særlig flink i. Så vil jeg også få sagt at det meste som inneholder tall som er mer avansert en brøken av 4, blir ganske uaktuelt, for å sette det helt på spissen =)

Av det jeg har sett på nå, så frister både politihøyskolen og lærerutdanning.

 

Takk.

Endret av PaperWalls
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil ha æren i behold, velger du ikke Politiskolen. Med mindre du liker å stjele fra mannen i gata, med loven og staten i ryggen din.

 

Anbefaler BI :) Jeg trives kjempegodt. Ellers har du markedshøyskolen i Oslo, som jeg tror er et minst like godt alternativ.

 

Kommer litt ann på om du liker praktiske fag, eller om du ikke har noe i mot å studere "luft".

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha æren i behold, velger du ikke Politiskolen. Med mindre du liker å stjele fra mannen i gata, med loven og staten i ryggen din.

 

Anbefaler BI :) Jeg trives kjempegodt. Ellers har du markedshøyskolen i Oslo, som jeg tror er et minst like godt alternativ.

 

Kommer litt ann på om du liker praktiske fag, eller om du ikke har noe i mot å studere "luft".

 

Meh, spar meg. Ikke bare rakker du ned på dem som holder Norge trygt. Men du klarer attpåtil å anbefale BI. 19 år på Nordstrand var nok for meg.

Endret av PaperWalls
  • Liker 1
Lenke til kommentar

BI er noe piss. Skal du studere økonomi så er NHH plassen.

 

(Ref angående BI er piss; http://www.dn.no/kar...icle2022905.ece)

 

Jeg studerer datavitenskap. Fordi jeg elsker data, punktum.

 

NHH har òg veldig høy prosentfordeling av A-er og B-er på masteroppgaver. Jeg ser òg at flere av MSc-linjene ved NTNU har nærmere 80 prosent A-er og B-er på masteroppgaver. Selvfølgelig er det mer gøy å skrive slikt om en privat høyskole som BI -- enn en offentlig skole som NTNU eller NHH.

 

(Baserer dette på tall fra:http://dbh.nsd.uib.no/).

 

 

 

 

Selv studerer jeg petroleum, da jeg synes studiet er gøy og man kan få mange spennende og varierte oppgaver etterpå.

Endret av Jude Quinn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...