Majjuus Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg har fullført mopedkurs og trafikalt grunnkurs (inkl. mørkekjøring), og ønsket å ta teoriprøven så fort som mulig etter jeg fyller 16. (Fyller i slutten av januar.) Det jeg ikke skjønner er: Hvorfor har de så dumme åpningstider på trafikkstasjonen?Jeg bor på bygda, og har 40-50 min i bil før jeg kommer til nærmeste traffikstasjon. Da jeg gikk inn pånettsiden til vegvesenet for å sjekke åpninstider, fikk jeg beskjed om at det var stengt i helga, og drop-in teoriprøver slutta klokken 13.00. Hvordan i all verden skal vi med strenge foreldre få tatt lappen uten å ta fri fra skolen da? .. Jeg blir nå nødt til å vente til vinterferien. Ikke det at det haster, men siden jeg har begynt å lese, hadde det vært et poeng å få den unnagjort FØR eksamener og standpunktsprøver (tentamener). Hvorfor kan dem ikke heller begynne 12, og slutte i 5-6 tiden? De stenger stasjonene (hvertfall den på vinger) klokka 15.00. I og med at kanskje 95% av ALLE som tar førerkort (uten om spesialkort som lastebil, henger osv.) går på skole, er det jo ekstremt dumt å gjøre så vi slipper unødvendig fravær? Det hadde ikke vært så dumt å tilpasse seg markedet, i stedet for at markedet må tilpasse seg deg.... Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 1. Fordi det koster mer. 2. Fordi folk dukker opp uansett, det er ikke noe marked å snakke om, det er naturlig nok monopol... 3. Det er ingen menneskerett å få lappen, spesielt ikke på et tidspunkt som passer deg. Men jeg ser ikke hvorfor du nevner kjøreskolene i headingen din, de kjører meg bekjent når som helst så lenge du betaler nok og "åpningstidene" varierer fra skole til skole, her er det naturlig nok ikke monopol... Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 De fleste som går på videregående har fritimer uansett, eller styrkningstimer som de kalles på fint. Stikk opp i en av de hvis du er så redd for fravær, men det kommer du til å få uansett når du skal ta kjøretimer. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Du må vel være 17 og et halvt år for å kunne ta teoriprøven, uansett? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Du må vel være 17 og et halvt år for å kunne ta teoriprøven, uansett? Ehh, nei? Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Hm, det var jeg sikker på.. EDIT: Ah, faen. Så ikke at det var for moped - beklager. Endret 27. januar 2011 av Zodihax Lenke til kommentar
Zash Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Hm, det var jeg sikker på.. EDIT: Ah, faen. Så ikke at det var for moped - beklager. Hehe Men for bil-lappen er nok fristen, og de andre klassene åpner det 6 måneder før du er gammel nok til å ta lappen Lenke til kommentar
Majjuus Skrevet 27. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2011 Skjønner tankegangen deres, men det å tilpasse kundene etter leverandøren er jo strengt tatt ganske dumt. Hadde det ikke vært for at de har monopol som iChristian sier, hadde de nok vært åpne andre tider.. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Igjen, vil du betale mer skatt for dette? Eventuelt mer for lappen hvis du skulle ha måttet dekke inn ALLE utgiftene en slik privat trafikkstasjon skulle måttet ha? Lenke til kommentar
Majjuus Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Betaler ikke skatt jeg, vøttuu.. neida, skjønner. teoriprøva er dyr nok som den er, så tviler på man måtte ha betalt mer Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Det hadde du måttet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå