Gå til innhold

Åpningstider på trafikkstasjoner.. ( Og forsåvidt kjøreskoler osv)

Majjuus

Anbefalte innlegg

Jeg har fullført mopedkurs og trafikalt grunnkurs (inkl. mørkekjøring), og ønsket å ta teoriprøven så fort som mulig etter jeg fyller 16. (Fyller i slutten av januar.)

Det jeg ikke skjønner er: Hvorfor har de så dumme åpningstider på trafikkstasjonen?Jeg bor på bygda, og har 40-50 min i bil før jeg kommer til nærmeste traffikstasjon. Da jeg gikk inn pånettsiden til vegvesenet for å sjekke åpninstider, fikk jeg beskjed om at det var stengt i helga, og drop-in teoriprøver slutta klokken 13.00.

Hvordan i all verden skal vi med strenge foreldre få tatt lappen uten å ta fri fra skolen da? ..

Jeg blir nå nødt til å vente til vinterferien. Ikke det at det haster, men siden jeg har begynt å lese, hadde det vært et poeng å få den unnagjort FØR eksamener og standpunktsprøver (tentamener).

Hvorfor kan dem ikke heller begynne 12, og slutte i 5-6 tiden? De stenger stasjonene (hvertfall den på vinger) klokka 15.00.

I og med at kanskje 95% av ALLE som tar førerkort (uten om spesialkort som lastebil, henger osv.) går på skole, er det jo ekstremt dumt å gjøre så vi slipper unødvendig fravær?

Det hadde ikke vært så dumt å tilpasse seg markedet, i stedet for at markedet må tilpasse seg deg....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Fordi det koster mer.

2. Fordi folk dukker opp uansett, det er ikke noe marked å snakke om, det er naturlig nok monopol...

3. Det er ingen menneskerett å få lappen, spesielt ikke på et tidspunkt som passer deg.

Men jeg ser ikke hvorfor du nevner kjøreskolene i headingen din, de kjører meg bekjent når som helst så lenge du betaler nok og "åpningstidene" varierer fra skole til skole, her er det naturlig nok ikke monopol...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...