Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Vidregående - Media? etter?

Anbefalte innlegg

Hei, vet det finnes mange topics om media og vidregående før

men jeg er ganske sikker på at jeg skal bynne på media og kommunikasjon til høsten :) MEN

jeg vil se litt hva mulighetene er i fremtiden...

siden jeg har prøvd å søke litt opp hva jeg kan gjøre etter 3 år på mk...

og jeg finner ikke så mange svar, altså finnes det noen høyskoler? siden jeg vet bare om private ...men skulle helst had offentlige pga økonomiske grunner ...

men ja, finnes det noen skikkelig oversikt over hva jeg kan gå etter 3 år på media og kommunikasjon?

eller har du forslag? (hvis du vet om noe i Trondheim hadde det vært enda bedre)

tusen takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ahh .. det var det jeg trodde men var ikke sikker! men jeg mangler jo fysikk til noen studier? correct me if i'm wrong.

men ja jeg kan jo si at jeg er mer interessert i Motion design og film og tv produksjon.... og det er egentlig her jeg er litt "stuck" vet ikke hva jeg skal lete etter? høyskoler eller annen vidre utdanning som helst ikke er privat (altså at man må betale for)?

Lenke til kommentar

Du kan gå alt som trenger generell studiekompetanse, mens noen linjer/studieretninger krever at du har realfag i tillegg. Men det er mest mer avanserte studier, du kan komme inn på masse uten realfagene òg.

Du kan se på NTNU - Mediefag. Der har de Filmvitenskap og Film- og videoproduksjon.

Hvis du vil ha "spesiell" studiekompetanse kan du jo alltids ta opp et par fag som privatist. Det skal jeg gjøre nå, for å kunne studere fysikk, om jeg vil. Så dette halvåret har jeg p-matten i media, pluss R1 og R2 matte. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...