XxAk4ZxX Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Hei. Jeg laster ned en torrent fra utorrent. Men det gikk usedvanlig treigt. Jeg feilsøker problemet og får . Verken NAT-PMP eller UPnP er slått på. Venligst sjekk innstillingene dine. Noen som vet hvor jeg slår på dette? Noen som kan hjelpe meg? På forhånd takk Lenke til kommentar
XxAk4ZxX Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg finner ikke routeren i innstillinger eller noen knapper på selve internettboksa. Ps: Jeg har Windows 7. Noen nermere forklaring? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Routeren er vel det du kaller "internettboksa" ... Det er nok ingen knapper for å slå av/på UPnP og sånt, så du må logge deg på routeren og endre ting i oppsettet der. Har du ikke logon/passord til routeren, så bør du kanskje ikke forsøke å gjøre dette ... Windows7 har støtte for UPnP innebygget og det er vel automatisk slått på, så sant du ikke har gjort noe for å slå det av. edit: Routeren har en nettverksadresse (IP-adresse) av typen 192.168.1.1 Hvis du skriver http://192.168.1.1 i adresse-feltet til en browser, så skal du få opp en innloggingsside på routeren. Når/hvis du får logget deg på, så er det kanskje en eller annen innstilling for å slå på/av UPnP-funksjonen. UPnP gjør det mulig for uTorrent å fortelle routeren hvilke porter den skal åpne for å få best mulige forhold for å kjøre bittorrent-protokollen. edit2: Routerens IP-adresse er som regel det samme som det som er oppgitt som 'Default Gateway' for din internetttilkobling på Windows 7. Se på 'Status' for koblingen i kontrollpanelet et eller annet sted. (Sitter dessverre på en XP-maskin nå, og der er det annerledes.) Endret 17. januar 2011 av nebrewfoz Lenke til kommentar
XxAk4ZxX Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Tusen takk for dette grundige svaret ; ) Jeg har ip-address så skal sjekke litt etterpå. Lenke til kommentar
XxAk4ZxX Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Når jeg går inn på http://min ip adresse kommer det Finner ikke websiden. Skal mann ha med punktuma i ipaddressa? Sorry. Va jo ikke mi ipadresse e skulle skrive i adressefeltet Endret 17. januar 2011 av XxAk4ZxX Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 10.0.0.138 f.eks Lenke til kommentar
XxAk4ZxX Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 Det jeg leste på internett var følgende Hold inne resett i 10 sec. så venter du 30 sec så kan du logge inn på routeren uten passord. Dette gjorde jeg og jeg kom inn. Jeg fikk fikset dette problemet men da kom et annet problem. Nå funker ikke trådløst internett og jeg må bruke kabel. Noen som vet hva jeg skal gjøre for å få på igjen det trådløse nettet? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Det jeg leste på internett var følgende Hold inne resett i 10 sec. så venter du 30 sec så kan du logge inn på routeren uten passord. Dette gjorde jeg og jeg kom inn. Jeg fikk fikset dette problemet men da kom et annet problem. Nå funker ikke trådløst internett og jeg må bruke kabel. Noen som vet hva jeg skal gjøre for å få på igjen det trådløse nettet? Du fant tydeligvis knappen som gjør en "reset to factory settings" ... Nå må du finne MANUALEN til routeren din og følge bruksanvisningen for oppsett av trådløst nettverk. Det er ulike fremgangsmåter for ulike routere. Lenke til kommentar
XxAk4ZxX Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 Spilte ikke store rollen. Ringte selskapet og sa ikke alt funka så 2 min. etterpå fikk jeg nytt passord på sms. Alt funket som nytt. Tafjord kan varmt anbefales! Lenke til kommentar
KimEriksen8 Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Hvor eller hvordan får jeg brukernavnet og passordet til routeren min? Trodde dette var det samme som brukernavnet og passordet til f.eks når jeg skal koble meg på nettet på ps3'en eller pc'en, men dette funket ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå