Gå til innhold

- Iphone 5 blir superrask

Anbefalte innlegg

Apple selger et image, de selger et moteprodukt.

Det er nettopp derfor de selger nytt produkt ca. hver 12 mnd, da skal de lage en ny "motebølge".

Lanseringsdagen

Flokken kommer, så lenge produktet kan gjøre det de forventer.

De står gjerne å breker utenfor eplebutikken i dagevis før lansering.

Dette er også årsaken til at mange kjøper apple-produkter, de leser den politisk korrekte teksten som forklarer hvordan ting fungerer.

Man har også laget sine psuedonymer for å imponere (òg ikke minst forvirre) sine kunder.

Old shit, new wrapping

Alle har et ansikt, alle har tid.

Moteslaver liker å bruke tid på ansiktet sitt.

La oss kalle det facetime!

Det er ikke en svakhet, det er en mulighet!

Det de selger med begrensninger, ser ikke kundene som en svakhet.

For Apples del, er jo dette genialt, da dette fører til at produktene blir utdaterte kjapt, samt man må kjøpe tilleggsutstyr for å gjøre ting som for mange er trivielle oppgaver.

Når de etter hvert får dette som tilleggsutstyr (f.eks. hdmi, via en adapter), er de bare glad for at de kan betale for dette også.

Jeg vil påstå at Steve Jobs er verdens beste illusjonist. Han kunne sikkert polert en gråstein og solgt den som diamant.

Ps. jeg sier ikke med dette at alle appleprodukter er skrot, men jeg sier at veldig mange kjøper appleprodukter pga. markedsføring, mote og hype. Selv om de for mange kan fungere tilfredsstillende, så kjøper de det ikke pga innovasjon, funksjonalitet eller pris. Designet er også ofte mye det samme (gjerne en liten modifikasjon fra tidligere).

Nå sier jeg ikke at det er "feil" å kjøpe et moteprodukt eller kjøpe noe man synes er finere eller kulere å ha, så lenge man kan stå ved at det er derfor man kjøpte det. Prøver man derimot å påstå at man har kjøpt verdens beste produkt, som er feilfritt, så blir det litt for dumt.

Når det er sagt: Den dagen Apple fjerner DRM-helvette og I-Tunes som obligatorisk applikasjon, vil jeg også objektivt vurdere iphones på lik linje med alternativene. Før den dagen vil jeg ikke ta i appleprodukter, primært av prinsippsak. (selv om iphone 5 skulle bli verdens beste telefon - i spesifikasjonene, ville jeg holdt meg unna pga. DRM/Itunes crap).

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • Opprett ny...