Haroldfan Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Hei! Skal ta opp et fag (samfunnsfag) til våren for å erstatte et annet (realfag). Fikk vite av rådgiveren på skolen at dersom jeg kom opp i det faget jeg ønsker å fjerne til muntlig eksamen, vil jeg ikke kunne ta opp det andre faget som privatist. Fordi vitnemålet mitt vil da bli andregangs-vitnemål sa han. Stemmer dette? La oss si at jeg kommer opp i det faget jeg vil fjerne. Kan jeg da velge å ikke levere karakteren før på høsten så jeg kan få fjernet det andre faget? Takk på forhånd! EDIT: Går VG2 og har bare Realfag. Endret 17. januar 2011 av Haroldfan Lenke til kommentar
redsox Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Går du i vg2, eller vg3 nå? Lenke til kommentar
Haroldfan Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 Ingen som vet? Lenke til kommentar
redsox Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Hei! Skal ta opp et fag (samfunnsfag) til våren for å erstatte et annet (realfag). Fikk vite av rådgiveren på skolen at dersom jeg kom opp i det faget jeg ønsker å fjerne til muntlig eksamen, vil jeg ikke kunne ta opp det andre faget som privatist. Fordi vitnemålet mitt vil da bli andregangs-vitnemål sa han. Stemmer dette? La oss si at jeg kommer opp i det faget jeg vil fjerne. Kan jeg da velge å ikke levere karakteren før på høsten så jeg kan få fjernet det andre faget? Takk på forhånd! EDIT: Går VG2 og har bare Realfag. Du er vel elev og ikke privatist? Da "leverer" du ikke karakteren til noen, skolen har karakteren din, uansett om du ønsker det eller ikke. Men for å svare på spørsmålet ditt.. Du kan ta opp et fag som erstatter et annet, uten å miste førstegangsvitnemål, så lenge du gjør det før du er ferdig med vg3. Altså, rådgiveren din tar feil. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå