poist Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Hei! Har sett en del på Chevrolet Camaro og lurte på noen ting! Den er forresten altfor dyr til å kjøpe i Norge!! Hvor mye vil det koste å importere den? Synes jeg leste en plass at man kunne få inn biler fra USA i Norge om man bodde i USA i X antall år! vet ikke om det stemmer. Hvor mange år er det i såfall man må bo der, viss det stemmer! MVH Poist Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Det hjelper ve-he-heldig hvis du sier hvilken årsmodell du vurderer. Lenke til kommentar
poist Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 2010/2011 eller noe slikt. Må være en ganske ny modell! Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Camaro- modellene antar jeg ligger i samme prissjiktet som Mustangene. Etter diverse avgifter blir en bil som i utgangspunktet billig (38 000 $ i USA for Mustang GT) priset til luksusbilklassen. Videre er det å anta at det er en betydelig investering for deg, og jeg ville derfor snakket med kompetente personer i et AmCar- miljø. Dette er ikke vanskelig å finne, spesielt hvis du bor på sørlandet. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Det er mange år siden det ble slutt på regelen om avgiftsfritak dersom bilen ble regnet som flyttegods. Nå må du nok betale akkurat de samme avgiftene som alle andre - uavhengig av hvor lenge du har bodd i utlandet. Det betyr at en Chevrolet Camaro mest sannsynlig er langt utenfor rekkevidde. Uten å ha sjekket avgiftene, så tror jeg en slik bil vil havne på rundt 1,2 millioner. Det er den absolutt ikke verdt. Move along. There's nothing to see here. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Eller å kjøpe veteran. For eksempel denne. Da slipper du unna de latterlige HK- avgiftene. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Eller å kjøpe veteran. For eksempel denne. Da slipper du unna de latterlige HK- avgiftene. MMMmm, deilig bil! Min absolutte favoritt av alle eldre amerikanerne. 67' Mustang kan ta seg en bolle En dag skal jeg eie en slik! Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Deler ikke 1968-modellen og 2011 modellen understell? Eller har de gått bort i fra bladfjærer nå? 3 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Det har jo skjedd litt på 30 - 40 år.... Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Deler ikke 1968-modellen og 2011 modellen understell? Eller har de gått bort i fra bladfjærer nå? Du tenker på å bruke understellet fra en 68-modell og sette på karosseriet fra en 2011? Det har jo blitt gjort med en del Mercedes G-klasse her i Norge for å komme seg unna diverse avgifter. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Deler ikke 1968-modellen og 2011 modellen understell? Eller har de gått bort i fra bladfjærer nå? Du tenker på å bruke understellet fra en 68-modell og sette på karosseriet fra en 2011? Det har jo blitt gjort med en del Mercedes G-klasse her i Norge for å komme seg unna diverse avgifter. Nei. Det var et forsøk på humor fra min side. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Challenger var vel første muskelbil uten stiv bakaksel, etterfulgt av Camaro? Mustang og Corvette har vel fortsatt dette, noe som er latterlig for 2011 modeller 1 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 I følge denne så har Corvette hatt uavhengig bakstilling siden 1963. http://en.wikipedia.org/wiki/Corvette_leaf_spring Lenke til kommentar
rublings Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 I følge denne så har Corvette hatt uavhengig bakstilling siden 1963. http://en.wikipedia.org/wiki/Corvette_leaf_spring Ser ut som du har rett, men hvis du ser nøye etter, så virker det som om Corvette bruker en slags tverrgående bladfjær. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Ja, og det er vel dette som har laget den utbredte missforståelsen at den har stiv aksling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå