Traktorkongen123 Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) . Endret 15. mai 2012 av Traktorkongen123 Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Vel, hvis skolen en dag går ut på å dra i skibakken (slik det ofte er vanlig nå i disse tider), så får man fravær hvis man ikke er med, ikke sant? Denne innsamlingsdagen går ut på at du skal gjøre noe et annet sted enn på skolen, og i stedet for å få penger (slik du aldri gjør ellers heller), så får noen andre lønna di. Noen som trenger pengene. Jeg ser på det som naturlig at man får fravær når man ikke følger opplegget som skolen har lagt opp til. 1 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Det jeg syntes høres litt rart ut at skolen ikke har noe opplegg for dem som ikke ønsker å delta. Nå er det riktignok en stund siden jeg gikk på skolen, men da det var sånne arrangementer (Dagsverk, Skidager e.l andre ikke-skoledag aktiviteter) var det alltid muligheter for å gjøre noe annet i skolens regi - på skolen. Uteble man helt fikk man naturlig nok fravær. Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Vi har aldri hatt annet opplegg for andre enn de som ikke er i stand til å delta. Klart man slipper å dra i skibakken med brukket bein, men er det skidag og man er normalt oppegående, så er man ute den dagen. Man velger selv hvor langt man vil gå, og om man vil kjøre alpint eller gå langrenn, men man er ute i snøen. Det skulle da også bare mangle. Og har man annen fornuftig grunn til å ikke ville delta på feks OD, så får man legge fram denne på en fornuftig måte, og evt slippe unna pga det. 1 Lenke til kommentar
Traktorkongen123 Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) . Endret 15. mai 2012 av Traktorkongen123 Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 En dagsjobb kan jo være så mangt. Og 300 kr er tjent på under tre timer, i verste fall. Man har veldig mange valgmuligheter selv om man har som krav at 300 kr skal til Latvia. Flere valgmuligheter enn på en vanlig skoledag, for å si det sånn. Jeg skjønner ikke at dette skal være noe å lage oppstyr om. Hvis man virkelig har en grunn til å ikke ville skaffe penger til Latvia, så kan man vel heller ta det opp med skoleledelsen. Å kalle det utpressing fordi skolen legger opp til at de aktivitetene man gjør en skoledag skal være med på å samle penger, det er jo litt drøyt. Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Innsamlingsdag, gjør noe godt for noen andre. ser ikke problemet med å delta. Og dette er heller ikke "bare en innsamlingsdag" dette er også for å lære mer om samfunn og den slags. Mener nå jeg! 1 Lenke til kommentar
Traktorkongen123 Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) . Endret 15. mai 2012 av Traktorkongen123 Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 "Å kalle det utpressing fordi skolen legger opp til at de aktivitetene man gjør en skoledag skal være med på å samle penger, det er jo litt drøyt". Så med andre ord sier du at sålenge innsamlingen er til et godt formål kan man si og gjøre hva man vil? Det som er hele poenget mitt er at denne aksjonen ikke er frivillig og at det ikke er noe tilbud til de som ikke vil være med. Vel. Du kan jo alltids slutte på skolen - videregående er jo frivillig. Men så lenge du går på skolen, så får du fravær om du ikke møter. Nå har skolen din altså bestemt at det å delta på denne innsamlingsaksjonen skal være en del av undervisningen. Det synes jeg er en litt tvilsom vurdering - men "trusler og utpressing" er det helt klart ikke. Ikke i større grad enn det er "trusler" at du får fravær om du ikke møter til vanlige skoletimer. Innsamlingsaksjonen ville kanskje vært utpressing dersom det ikke var mulig å gå med bøsse i stedet for å skaffe "vanlig" jobb, eller dersom de som går med bøsse må få inn minst 300 i bøssen. I så fall kan elevene føle et press til å bidra med egne penger. Men slik du beskriver opplegger er det ingen utpressing, og ingen trusler utover det du er utsatt for en vanlig skoledag. 1 Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 nahojp tok svaret mitt ut av hodet mitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå