Gå til innhold

Get med superbredbånd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

symetrisk er dyrte vettu ;).... mye bedre og melke kundene for extra cash emd super aktiv og hva en de kaller 5mb ekstra opplstning.

ta en tur til naboen vår "comhem" 50-100mb for 299 i mnd svenske!!

En tur til naboen så subsidierer den Svenske staten utrolig mye... ikke sammenlignbart, desverre. Drar vi til naboen så tjener de langt mindre enn oss også.

Lenke til kommentar

Get norge = 100/10 =ca 1400,- (1,586.99 SEK)

comhem sve= 50-100/10 = ca 299,- (263.770 NOK )

Ganske sykt med subsidierer tydeligvis?

Lukter melking av markedet syns jeg....

Jeg personlig syns ikke bredbånd til folket er 2mbs/2mbs...så disse prisene er litt drøye.

Lenke til kommentar

Get norge = 100/10 =ca 1400,- (1,586.99 SEK)

comhem sve= 50-100/10 = ca 299,- (263.770 NOK )

Ganske sykt med subsidierer tydeligvis?

Lukter melking av markedet syns jeg....

Jeg personlig syns ikke bredbånd til folket er 2mbs/2mbs...så disse prisene er litt drøye.

Marginene i Norge er på vanligvis ca 30% noe som tilsvarer det samme i Sverige.

Prisene er drøye, ja absolutt... men vi er ganske heldige her i Norge som har slike muligheter, er utallige vestlige land som forstsatt ikke har fiber og der Adsl er eneste mulighet (8mbit med restriksjoner)

Lenke til kommentar

Savner også symmetriske linjer på Get sitt nett. Dere som har oppgradert. Merker dere noe forskjell på ping/responstid?

Så langt synes jeg det er langt jevnere resultater enn før - konverteringer i DOCSIS tar jo uansett 4-5 ms, men jeg har nå typisk 5 ms jitter.

Er vel en effekt av at de nå har relativt romslige aksesser. Det er kanskje heller ikke er så mange 3.0-kunder enda, og de kjører vel disse på egne kanaler?

De bundler 4 DS og 2 US her. Throughput (med overhead) per kanal skulle vel være rundt 50 Mbit US og 27 Mbit DS, så netttokapasiteten mot meg er jo da allerede teoretisk 200/54. Kjenner ikke overbookingsbrøken til Get ift. antall abonnenter/kanal/node. Noen som vet? 1/10?

Vi får se hvordan det går når flere får 3.0-modem.

Modemet støtter 8 DS/4 US så de har jo litt å gå på der også.

Endret av leftbrain
Lenke til kommentar

Savner også symmetriske linjer på Get sitt nett. Dere som har oppgradert. Merker dere noe forskjell på ping/responstid?

Så langt synes jeg det er langt jevnere resultater enn før - konverteringer i DOCSIS tar jo uansett 4-5 ms, men jeg har nå typisk 5 ms jitter.

Er vel en effekt av at de nå har relativt romslige aksesser. Det er kanskje heller ikke er så mange 3.0-kunder enda, og de kjører vel disse på egne kanaler?

De bundler 4 DS og 2 US her. Throughput (med overhead) per kanal skulle vel være rundt 50 Mbit US og 27 Mbit DS, så netttokapasiteten mot meg er jo da allerede teoretisk 200/54. Kjenner ikke overbookingsbrøken til Get ift. antall abonnenter/kanal/node. Noen som vet? 1/10?

2 Us kanaler ...intresting..... type modem kjører de på? mener det var ECP3000 fra cisco?

Lenke til kommentar

2 Us kanaler ...intresting..... type modem kjører de på? mener det var ECP3000 fra cisco?

Cisco EPC3010 her

Lenke til kommentar

Om man har 18mbit fra Get nå, må man få et nytt modem om man skal oppgradere til 50mbit? :whistle:

Ja :)

ok, regner med man får det gratis? Siden man bare leier\låner utstyret?

Kan man oppgradere fra kundesidene hos get, eller må man ringe inn? :p

Jeg måtte betale et gebyr, tror det var 300kr eller no :thumbdown:

Jeg sendte en mail, fant ikke noe sted på kundesidene hvor man kunne oppgradere. Så mail/tlf :)

Oppgraderte til 50/10 linja, fikk tilsendt et DOCSIS 3.0 cisco modem. Koblet det opp på lørdag, men tror du det funka? ikke faen. Modemet får ikke kontakt med get sine servere. Så jeg har vært uten nett siden lørdag :cry: Håper teknikeren som kommer på fredag får fikset det.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

mista linja mi i går 0 internet i nesten 1 døgn så kom den tilbake med 100/10 wow håper det varer lenge

1122808683.png

Hmmm, mista linja ett parr ganger i det siste også, ringer GET og de påstår det er "dårlig" signal.

Tror kanskje det kan ha noe med oppgraderingene og gjøre, veldig ustabilt plutselig.

Get sier som vanlig at "det er ikke rapportert noe ustabilitet i ditt område"

Endret av kriss111
Lenke til kommentar

Oppgraderte til 50/10 linja, fikk tilsendt et DOCSIS 3.0 cisco modem. Koblet det opp på lørdag, men tror du det funka? ikke faen. Modemet får ikke kontakt med get sine servere. Så jeg har vært uten nett siden lørdag :cry: Håper teknikeren som kommer på fredag får fikset det.

Ok.

Har du trippelavtale? Med tlf + tv ? Isåfall, hvor mye betaler du ca. pr måned? Regner med man kan avtale slik at de oppgraderer linja til etter at vi har mottatt det nye modemet? Litt kjipt om de oppgraderer med en gang uten at vi har mottatt modemet :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...