ssaeth Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 i dag har dem lansert nye hastigheter og priser og det er bare og bestille http://get.no/web/produkt/internett/Get_super ( bare du ikke bor på romsås ) da får du først bestilt om ca 1/2år til info har ringt og prøvd og bestille.. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Romsås kunder har annen infrastruktur en resten av Get nettet, så ikke så rart egentlig. Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 i dag har dem lansert nye hastigheter og priser og det er bare og bestille http://get.no/web/produkt/internett/Get_super ( bare du ikke bor på romsås ) da får du først bestilt om ca 1/2år til info har ringt og prøvd og bestille.. 50/10 til nesten samme pris som 26/4 for noen måneder siden - tjo-bing, endelig skjer det noe Folk får jo kun bestilt de nye 100/10 og 200/10-hastighetene på Romerike foreløpig (og der bor jeg altså ikke) så man får "nøye" seg med 50/10 så lenge. Lenke til kommentar
ssaeth Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 ja vi har eternet / lan trudde det var bra og ha jeg men det er jo litt rart at vi ikke kan få 50/10 engang. dem sa at dem i såfall skulle klare og levere den 100mb linja når dem skulle lansere her Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 har en ned linje på 256kbs og nå kan jeg kansje få 2/8k nedlinje og 1k opplinje Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 ja vi har eternet / lan trudde det var bra og ha jeg men det er jo litt rart at vi ikke kan få 50/10 engang. dem sa at dem i såfall skulle klare og levere den 100mb linja når dem skulle lansere her Ah, er du tilknyttet Smartcall-nettet som Get kjøpte for noen år siden? Tar kanskje en smule lenger tid for dem å skru shapingen riktig men blir nok bra når de bare får orden på 100 og 200-Mbit-hastighetene Det er jo på den måten Get bør bygge nettene i årene som kommer, de kan jo ikke bare holde på med koaks i all fremtid. Det 50/5-produktet som finnes nå er jo helt det samme som før jul bare bittelitt høyere upload og lavere pris. Ser det mer som et tilsvar til Canal Digital. "Nyhetene" (100/10 og 200/10) er jo strengt tatt ikke tilgjengelige før snøen smelter litt mer og man kan sette bort vinterskoa. Lenke til kommentar
ssaeth Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 ja smartcall hadde dette nette før get ( alt var jo så bra ) syns bare det er litt rart med så mange tilkoblinger her på romsås så har dem ikke fiksa så vi kan være med på dette i fra starten. så dvs at jeg må ligge og betale for 25/4= 599+49,- for noe som nå er tatt bort i fra hjemmesia dems. hadde styre her vært litt våken så hadde dem beholdt tv fra get og funnet en ny isp med fiber og mere fart og som sikkert hadde vært mye billigere for oss beboere. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Om jeg skal oppgradere fra 18mbit til 50mbit, hvor mye må jeg ut med i mnden da? Har tlf, tv og internet (18mbit). Nå betales det 699,- i mnden. Noen som vet hvor mye det blir om vi oppjusterer til 50mbit? Har allerede sendt en mail til Get, men regner med at jeg får fortere svar herfra, om noen har peiling :!: En annen ting.. Get selger ikke 18mbit lengre, burde vi ikke bli oppjustert til 20mbit? Siden det er neste nivå Ellers så kommer Get endelig med priser som mannen i gata kan betale. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Var voldsomme priser syns jeg, og uthastigheten er jo ingenting. Skulle ha hatt noe slikt: http://www.nextgentel.no/privat/tv/multinett/ De leverer ganske gode ut hastigheter på kabel Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Get stinker, men er det eneste jeg får her Nextgen og andre kan bare levere 20mb enda.. Bestilte 50mb/5 og måtte ha nytt modem 299,-, da HD PVR boksen ikke støttet 50mb..? 3-4 dagers leverings tid på det. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Var voldsomme priser syns jeg, og uthastigheten er jo ingenting. Skulle ha hatt noe slikt: http://www.nextgentel.no/privat/tv/multinett/ De leverer ganske gode ut hastigheter på kabel Det som siden viser til der er skrivefeil fra Nextgentel sin side. Eurodocsis 3.0 gir ikke symetri og ihvertfall ikke de hastighetene de referer til. Det der er fiber hastigheter og Multinett benytter coax(HFC). Get stinker, men er det eneste jeg får her Nextgen og andre kan bare levere 20mb enda.. Bestilte 50mb/5 og måtte ha nytt modem 299,-, da HD PVR boksen ikke støttet 50mb..? 3-4 dagers leverings tid på det. Hvorfor stinker Get? Har nok mer med at modemet i HD PVR dekoder er Docsis 2.0 og ikke 3.0(som man må ha for 50mbit). Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Hvilken teknologi er dette over? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) Det som siden viser til der er skrivefeil fra Nextgentel sin side. Eurodocsis 3.0 gir ikke symetri og ihvertfall ikke de hastighetene de referer til. Det der er fiber hastigheter og Multinett benytter coax(HFC). Poenget er at NGT leverer de hastighetene via coax via Eurodocsis 3.0, noe GET og CD kan gjøre, men ikke gjør. NGT samarbeider med Multinett for leveranse av internett, telefoni og TV tjenester via coax. Edit: Og det er ikke "fiber hastigheter" i den forstand at det er fiber de leverer, de leverer de hastighetene via coax kabelen. Endret 18. januar 2011 av Samcki Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Det som siden viser til der er skrivefeil fra Nextgentel sin side. Eurodocsis 3.0 gir ikke symetri og ihvertfall ikke de hastighetene de referer til. Det der er fiber hastigheter og Multinett benytter coax(HFC). Poenget er at NGT leverer de hastighetene via coax via Eurodocsis 3.0, noe GET og CD kan gjøre, men ikke gjør. Jøss, 50/50 på koaks er ikke dårlig. Visste ikke at NGT er involvert i DOCSIS-leveranser også. Hva skyldes det at Get og CD er så tilbakeholdne med høye uplink-hastigheter ift. Multinett? Er det rett og slett at Multinett er mye mindre, har færre brukere pr. hub og kan guffe på som de vil? Har de nyere/bedre utstyr? Eller er det bare at de store kabelselskapene er trege? Vi får håpe Multinett ser verdien av å ekspandere utover Holmlia og omegn. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Det som siden viser til der er skrivefeil fra Nextgentel sin side. Eurodocsis 3.0 gir ikke symetri og ihvertfall ikke de hastighetene de referer til. Det der er fiber hastigheter og Multinett benytter coax(HFC). Poenget er at NGT leverer de hastighetene via coax via Eurodocsis 3.0, noe GET og CD kan gjøre, men ikke gjør. Jøss, 50/50 på koaks er ikke dårlig. Visste ikke at NGT er involvert i DOCSIS-leveranser også. Hva skyldes det at Get og CD er så tilbakeholdne med høye uplink-hastigheter ift. Multinett? Er det rett og slett at Multinett er mye mindre, har færre brukere pr. hub og kan guffe på som de vil? Har de nyere/bedre utstyr? Eller er det bare at de store kabelselskapene er trege? Vi får håpe Multinett ser verdien av å ekspandere utover Holmlia og omegn. Tipper nok det er Multinett som har satt opp noder ihht antall brukere, meg bekjent så har GET og CD veldig mange brukere pr Node, alternativt så har de et gammet Coax nett som ikke er fullstendig oppgradert til HFC alle steder (at de bruker coax til å mate sentralene sine). Du kan se på Multinett sine noder på samme måte en xDSL dslam blir matet, det går en fiber inn til Noden og noden mater da x antall kunder. Nextgentel har vel sagt at de skal levere TV og internett uansett aksess, så at de har begynt med coax er i og for seg positivt, håper selvfølgelig at de fortsetter med det! Grunnen til at NGT kan levere høyere hastigheter er nok rett å slett at de kjører et hel digitalt system, der TV blir levert som IPTV hele veien. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Da fikk jeg bekrefta fra Get, at alle med Bredbånd XL vil bli overført til Bredbånd Medium (20\2Mbps). Har du trippelavtale får du 20\5Mbps Endret 19. januar 2011 av Merko. Lenke til kommentar
ssaeth Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 dette ser bra ut for meg.... først 26/2 så ned til 25/2 og som @Merko skriver så havner jeg ned på 20/2 siden jeg ikke får gradert opp enda Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 dette ser bra ut for meg.... først 26/2 så ned til 25/2 og som @Merko skriver så havner jeg ned på 20/2 siden jeg ikke får gradert opp enda Skulle i hvert fall tro det var plass til 50/10 hvis det er 100 Mbit Ethernet som brukes hos dere? Men blir vel bra til slutt - for å støtte sine egne topphastigheter må de jo nesten oppgradere switchene til Gigabit, noe som neppe er dumt uansett. Romsås må jo være en fin FTTB-testsite for Get? Slik ser det i hvert fall ut her nå på mitt trauste koaksnett etter oppgradering: Faktisk første gang jeg har upload over 10 Mbit på en fysisk linje hjemme - kun LTE har tidligere havnet over 10 Mbit opp her. DOCSIS er en smule jevnere enn LTE, men verre å ta med DOCSIS-modemet i parken Lenke til kommentar
ssaeth Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 for et syn grattis vi har internt her 100mb til vær leilighet. jeg uploader til min søster i 10.2mb med min ftp klient så det går unna er som og kjøre lamborgini i gården og lada til butikken :!: Lenke til kommentar
Merko Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) dette ser bra ut for meg.... først 26/2 så ned til 25/2 og som @Merko skriver så havner jeg ned på 20/2 siden jeg ikke får gradert opp enda Heh. kjipt at det går den veien for deg . Var først 14mbit, så 17.5, så 18.3, så nå fra 1. Februar 20Mbit Edit: Du kan forresten la vær og reboote routern din fra 1. Februar, da holder farta seg slik du har den til du restarter den.. Endret 20. januar 2011 av Merko. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå