Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Salg av bil på auksjon - fordeler/ulemper?

Anbefalte innlegg

Skal selge bilen privat og finn.no er jo ganske treg, har i tillegg spandert den ut på autodb.no . Har vel antagelig med at bruktmarkedet svømmer over av biler osv.

Nødløsningen må vel være bilauksjon. Men hva er så ille med de? Hvor mye tar de? Ser det står kampanje 1000 kr i omkostninger der nå (oslobilauksjon). Det kan vel ikke stemme...

Jeg synes ikke bilene der er spesielt billige. Har vært på flere auksjoner der for noen år siden, også på Økern og synes ingen av de var det noen kupp å se. Men bilene ble solgt..

Min bil ligger i prisleiet 50-60 000. Var der inne for å få tilbud på en salgspakke til en bil for noen år siden. Pris skulle være å forvente 40-50' i forhold til andre som lå på finn. Salgsmannen var helt uinteressert i å ta den inn, han seg jeg måtte absolutt heller selge den selv fordi de ville legge den ut for 28 000 og det var før omkostninger.

Apropos salg, hva gjør en med forsikring/årsavgift/avskilting? Dvs hvis jeg avskilter, hva er konsekvensen? Får ikke en kjøper prøvekjørt? Eller kan jeg låne prøveskilter til det på en trafikkstasjon? Vil det koste mer å omregistrere en avskiltet bil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Hei.

De største consa med auksjon er:

Noen tar penger for å selge bilen din.

De setter ofte en litt lavere pris en hva den ville gått for på finn, men dette betyr nødvendigvis du får så lite for bilen din logisk nok.

Auksjon er rett og slett litt risiko basert, men til gjengjeld kan du få et kjapt salg.

Jeg hadde heller gått tilbake til roten av problemet, hvorfor tiltrekker du ikke kjøpere med bilen din?

Feil pris? Dårlig annonse m/ lite info og bilder?

Husk gjelden din (Vist du har) gjenspeiler ikke prisens verdi.

Du kan jo også eventuelt høre med div. bruktbilselgere om de vil "kjøpe" den :-)

Lenke til kommentar

Jeg fikk svar fra Oslobilauksjon.no, kommisjonen er gunstig nå. Kun 1250,- totalt. Han sa sånne biler gikk der for 25-45, min ville han legge ut i underkant av 30'. Han anbefalte sterkt å selge selv. Altså samme som sist. Mine biler av alle i hele verden skal gå for spotpris der, jeg mener bestemt at andre biler ikke går for spotpris på auksjon. Noen synes jeg går i overkant i pris, mens selvfølgelig noen selges billig men da er det ofte skikkelig vrakbiler.

Jeg fikk tilbud fra en oppkjøper, ca 30'. Han sa han solgte de for 20-30 mer enn det og anbefalte sterkt å selge selv. Han sa jeg uansett fikk mer enn 30' på finn.

Vet ikke om det er lurt å legge ut link her, drar vel bare en del negativ oppmerksomhet rundt bilen i tilfelle aktuelle kjøpere søker litt på google og får opp denne saken samtidig som de søker litt rundt bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...