Gå til innhold

forslag til Ny PC til bruk primært for videoredigering!

Anbefalte innlegg

Hei!

Da er det på tide og oppgradere igjen, jeg tenker på et bra oppsett til videoredigering.

Jeg er ute etter følgende:

- Skjermkort egnet for videoredigering (bruker adobe premiere CS5, har egentlig skjermkort så mye å si eller det CPUen som er det vigtigste for at encoding og rendering skal gå raskest mulig?

- Tenker på en prosessor av typen i7 (920 etc.)

- Harddisk er jeg veldig usikker på, har sett på WD sine double CPU harddisker, men hva er egentlig den store forskjellen mellom disse og en vanlig mekanisk harddisk?, tenker også på SSD men de er litt for dyre pr.dags dato men akseptere gode rimelig forslag her også!

- Minne DDR3 1600mhz ++?

- Hovedkort et kort fra ASUS med mulighet for oppgradering til 6 kjerne

- Strømforsyning på nok WATT..

Det viktigste er skjermkortet for redigering det er den jeg er mest usikker på!

Takker for alle forslag!

Endret av nirosan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*sigh* i5 2500k her og der.

Jeg er rimelig sikker på at Premiere er multithreaded, dvs du vil være bedre tjent med en i7 prosessor (enten 1366 eller 1155, vil anbefale 1155). Kan også være kjekt med 8-12 gb ram.

Vet at PS har GPU akselerering, tror også premiere har dette.

En ting er sikkert, gå for Intel hvis du skal redigere mye :)

Lenke til kommentar

- For Adobe Premiere CS5 Mercury Playback engine we recommend the nVidia GTX470 or a Quadro card.

- For Avid Media Composer we recommend a minimum of a QuadroFX1800.

- Sony Vegas does not benefit from GPU while editing, but Vegas 10 does offer some GPU accelerated rendering. So for Vegas 9 any good ATI or nVidia card with 512+ megs RAM will do.

- For Vegas Pro 10 get an nVidia CUDA card like the GTX470

- For consumer video editing apps like Pinnacle Studio we recommend an ATI or nVidia card with 512+ megs ram

tatt fra: denne siden

- Når de referer til GTX 470 og CUDA, antar jeg at artikkelen ikker er helt ny. GTX 570 har tatt over for 470, og GTX 560 kommer om en uke.

- For appplikajsoner som er streamlina for multithreading (some videoediting er), vil jeg anbefale i7-2600k, da denne har hyperthreading, noe i5-2500k ikke har.

Endret av Filla
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Adobe Premiere/After Effects CS5 + Mercury Playback Engine = :love:

Filla: det finnes en enkel løsning som gjør at alle nVidia kort med CUDA kan kjøre Mercury Playback engine. dog ville jeg anbefalt GTX470 eller bedre! Gjør HD redigering til en LEK! No more over-night-rendering!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...