Lars! Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Hei! Eg har skaffa meg delphi 7 PE og har lyst til å lere meg å programera i det! Eg har ikkje programert noke før! Så eg lurte på om det er nokre bøker ( Fysiske ) som tar for seg programering i delphi ( helst på norsk ). Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Du har skrevet lære feil :wink: . Hvorfor ikke bruke søkefunskjonen? Den er riktignok dårlig, men du klarer nok å finne noen poster om akkurat dette emnet. For det er blitt diskutert et par tusen ganger. Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Du har skrevet lære feil :wink: . Hvorfor ikke bruke søkefunskjonen? Den er riktignok dårlig, men du klarer nok å finne noen poster om akkurat dette emnet. For det er blitt diskutert et par tusen ganger. Men dine spørsmål er ikke diskutert et par tusen ganger? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Hehe.... Joda, men jeg har skjerpa meg nå :wink: . Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 5. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2003 Du har skrevet lære feil :wink: . Hvorfor ikke bruke søkefunskjonen? Den er riktignok dårlig, men du klarer nok å finne noen poster om akkurat dette emnet. For det er blitt diskutert et par tusen ganger. Lere er ikkje ein skriveleif, det skrives lere på nynorsk! Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Først og fremst; ein driv ikkje med stavekontroll her på forumet; fy og skam til dei som har gjort det i denne tråden. Vidare så trur eg du skal satse på å lese litt i hjelpfilene i Delphi; dei inneheld dei same bøkene som kjem med Delphi når du kjøper det. Bøkene i Mastering Delphi-serien er å anbefale; eg har Mastering Delphi 7 her, men har ikkje lest denne enno. Det kjem ein omtale av den så fort som mogleg. Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 Takk! Finnes det nokre delphi for dummyes bøker? Lenke til kommentar
dalai Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 bare start opp delphi, og finn eksempler på nettet som du kan titte på, eller laste ned. Det nytter ikke å bare lese, du må se tingene i sammenheng, i praksis. Det finnes tonnevis av materiale på nettet, så man trenger ikke bok. http://home.no.net/talfheim/delphi/delphimain.htm dette er et fint sted å begynne. siden er på norsk, og har linker til mange nettsider med delphi-ressurser. Lenke til kommentar
Superchez Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Det finnes tonnevis av materiale på nettet, så man trenger ikke bok.http://home.no.net/talfheim/delphi/delphimain.htm Hahah.. Den siden lagde jeg og en som heter Thomas A. for 3-4 år siden.. Overrasket at den fortsatt var oppe Denne ordentlige urlen til den siden er: http://home.no.net/delphi5/delphimain.htm (Den er mer oppdatert.. for 3 år siden ) (BTW: Han lagde designet) Lenke til kommentar
tasle Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Takk! Finnes det nokre delphi for dummyes bøker? Jo, det finnes ei bok som heter Delphi for Dummies :smile: Lenke til kommentar
SimenAndre Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Hvis du lurer på noe spør på www.delphipages.com Alle spørsmålene jeg har spørt der har jeg fått svar på. Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 Takk for alle svar! Eg trur eg går for mastering delphi! Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Takk for alle svar! Eg trur eg går for mastering delphi! Det finnes faktisk en forholdsvis bra delphi bok på norsk også. Kjøpte den til bror min for noen år siden, men husker ikke hva den heter... Ellers vil jeg anbefale deg på det sterkeste å finne en bok som tar for seg grunnleggende programmering dersom du ikke kan dette fra før. Mange store fete Delphi-bøker tar veldig lett på den delen og starter rett på med klikk-and-play-database- applikasjoner o.l. som får deg kjapt inn i den tro at du kan å programmere bare fordi du vet hvordan man endrer properties og events på en komponent... En dag oppdager de fleste at det ikke er tilfelle... Delphi In a Nutshell er forøvrig en konge bok etter at du har lært deg det mest grunnleggende. Det er delvis en oppslagsbok med svar på det meste. Deretter vil jeg anbefale Tomes of Delphi Win32-API-bøkene og Tomes of Delphi Algorithms and Data Structures. Den siste vil gi deg ganske mye å tenke på... -Vegar Lenke til kommentar
michaenh Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Mastering delphi6 av Marc Cantu er en glimrende start bok dersom du har grunleggende programmering kunnskaper i et eller annet språk fra før. Stor pluss dersom en kan litt vb fra før. Samme RAD funksjonalitet, drag and drop komponenter som i VB. Dersom du ikke kan noe spesielt programmering i det hele tatt.. start med dummies bøker. Mastering delphi7 vil jeg nok avslå... tror det er ikke mye forskjell mellom den og 6. Lenke til kommentar
Superchez Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Jeg vil ikke anbefaler "for dummies" serien. Jeg starta med Delphi 4 bible, den var grei nok. Men vil nok anbefale mastering bøkene. Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Har du forresten tatt en titt på delphi.about.com ? Det tror jeg er en veldig billig løsning. I alle fall for å komme i gang. Der har de flere fersking-tutorials. -Vegar Lenke til kommentar
michaenh Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Hei. Her er det en bra link for ferskninger: http://www.delphibasics.co.uk/ cheers, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå