Gå til innhold

Sanitetsbataljonen 2011

Nabojenta

Anbefalte innlegg

Vel, jeg har vært på sesjon, men venter fortsatt på svar om jeg er tjenestedyktig eller ikke.. På sesjonen var det jo tre muligheter; Tjenestedyktig og får vite hvor du kommer inn, ikke tjenestedyktig eller så var det medisinske usikkerheter, så man måtte ettersende dokumenter og få svar senere. Så siste for meg.

Fikk ikke du heller vite hvor du skulle?

Hmm. Jeg var på sesjon i mars-april i fjor, var det slik da også? Tok ingen fysiske/psykiske prøver eller noe slikt hvertfall.

Ble tjenestedyktig, og tror han sa at jeg kom til å få innkallelse noen måneder før innrykket, men husker ikke helt :p

Hvilke dokumenter måtte du sende da?

Har sendt mail til vernepliktsverket, men fikk ikke noe utfyllende svar egentlig, så aner ikke hvordan det blir. Tror jeg må ringe de :p

Endret av Nabojenta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åja, så tidlig? Vet ikke jeg, men siden det var så tidlig hadde de sikkert ikke begynt å plassere folk. Men nå har det jo begynt å bli fult på de forskjellige avdelingene. Når jeg var på sesjon for 2-3 uker siden sa de at både panser og 2.bat var full i juli... Men om du skulle få innkallelse noen mnd før får du det sikkert rundt april/mai engang da :)

Måtte sende noen papirer på en sykdom jeg har... Merker ikke noe til den, men siden jeg hadde nevnt det følte de at de måtte sjekke det ut.

Om jeg var deg ville jeg ringt. Det er sååå mye lettere enn mail. Har ringt de mange ganger om forskjellige ting, og det digge er at alle som svarer er på vår alder og er drithjelpsomme! Nesten koselig å prate med dem! haha

Endret av solsvik2
Lenke til kommentar

Åja, så tidlig? Vet ikke jeg, men siden det var så tidlig hadde de sikkert ikke begynt å plassere folk. Men nå har det jo begynt å bli fult på de forskjellige avdelingene. Når jeg var på sesjon for 2-3 uker siden sa de at både panser og 2.bat var full i juli... Men om du skulle få innkallelse noen mnd før får du det sikkert rundt april/mai engang da :)

Måtte sende noen papirer på en sykdom jeg har... Merker ikke noe til den, men siden jeg hadde nevnt det følte de at de måtte sjekke det ut.

Om jeg var deg ville jeg ringt. Det er sååå mye lettere enn mail. Har ringt de mange ganger om forskjellige ting, og det digge er at alle som svarer er på vår alder og er drithjelpsomme! Nesten koselig å prate med dem! haha

Ja, jeg søkte på ambulanselærling i forsvaret. Men så ombestemte jeg meg like etter sesjon, hehe. Men tror det var på grunn av det at jeg fikk komme på sesjon så tidlig. Oi, trodde ikke de ble fulle så kjapt.. Tror jeg er nødt å ringe imorgen for sikkerhets skyld, har jo ingen andre planer til høsten så..

Prøvde å ringe de den gangen jeg sendte mail, men de stengte jo selvfølgelig akkurat fem minutter før jeg ringte, haha :)

Endret av Nabojenta
Lenke til kommentar

Skjønner! Men tror heldigvis ikke sanitetsbataljonen er så veldig attraktiv i forhold til mange andre, så tror ikke den blir så fort full. Har ingen planer selv jeg heller, og jobber på sykehjem, så sanitetsbataljonen er noe jeg viirkelig vurderer dersom jeg blir tjenestedyktig :)

Haha, bra uheldig der. Men ja, ring, så vet du hvertfal hva som skjer :thumbup:

Endret av solsvik2
Lenke til kommentar

Haha, er ikke for alle, nei, men jeg trives veldig godt med det :roll: Ja, akuttsaker o.l. synes jeg virker spennende - noe av grunnen til at jeg er interessert i SB, men er ikke faglært i det hele tatt på området, så har ikke kunnet jobbe med det sivilt :) Elleer? Har bare regnet med at man måtte ha noen form for utdanning for å jobbe med det.

Endret av solsvik2
Lenke til kommentar

Ja, var det jeg tenkte på, men trodde man måtte utdanne seg som det jeg? Høres jo dritspennende ut, merker jo at bare når det går en nødalarm på jobben jeg har nå så får jeg puls! Må jo være konge å jobbe i ambulanse! Men å gå SB ett år for så å bli sendt på utenlandstjeneste tror jeg hadde vært det ypperste for meg :blush:

Men du har utdannelse eller endel kurs for jobben din, right? Og hvor mye/lang isåfal?

Lenke til kommentar

I grunn så må man ha utdannelse. Er ikke sikker på hvor lett det er å få jobb med kun vikarkurs, men har hørt det er mulig.. Kan jo hende man må være utdannet sykepleier for å få tatt det kurset, aner ikke.

Også er det jo mulig å få sånn skole hos luftambulansen, tror det er i drøbak. Varer i ca halvt år, har hørt det er bra der :)

Ja jeg har også lyst å bli sendt på utenlandstjeneste, høres jo veldig spennende ut, da :thumbup:

Og jeg jobber ikke i ambulansen nå, går påbyggning. Hehe. Men utdannelsen er 1 år ambulansefag, også 2 år lærlingstid etter det.

Endret av Nabojenta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...