langevidar Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg hentet mitt nye EOS 60D på lørdag, og har brukt helgen på å sette meg litt inn i det og har tatt noen hundre bilder med det. Jeg merket fort at å ta bilder med kamera vertikalt ikke var min force, jeg har ganske store hender og føler at det var både småubehagelig og litt "kronglete". Jeg derfor tenkt å kjøpe meg batterigrep til kameraet. Det er utrolig stor forskjell i pris på å kjøpe orginalt og uorginalt. Japan foto skal ha 1395 bare for grepet,- mens jeg finner uorginalt til 58,95 pund på amazon.co.uk, og det er inklusiv 2 batterier! Har noen noe erfaring med kjøp av uorginale batterigrep? og Enda viktigere vil dere anbefale eller fraråde meg å kjøpe dette? Dette er mitt første digitale speilreflekskamera og jeg setter stor pris på alle råd. mvh. Vidar Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Ja, originalt er "dyrt" i forhold til uoriginalt. Men akkruat når det gjelder batterigrep, så synes jeg faktisk at originalt er tingen. Det finnes OK uoriginale grep, men finish er ikke like elegant. Og, jeg tror ikke det merket som du finner på Amamzon er en av de "godkjente" ... Husk at du må betal moms på de 58,95 pundene. Endret 17. januar 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
langevidar Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Jeg ser hva du mener og jeg vurderer sterkt å kjøpe orginalt, men en anstregt januar økonomi hadde likt å slippe med i underkant av 1000, i stedet for de 2000 som orginalgrep og batteri vil koste, kan du anbefale noen ok uorginale grep, så jeg kan vurdere det? Endret 17. januar 2011 av langevidar Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Da foreslår jeg at du venter, eller sjekker bruktmarkedet. Du må ikke ha nytt batteri med en gang. Det er mulig at du finner uoriginalt fra Phottix, Ansmann, Hähnel eller Own User på ebay. De fire merkene er anerkjente og nok et bedre valg. Vil tro at de ligger på rundt 500kr + mva, da uten batterier. Det som du må passe på er å finne grep og batterier som er 100% kompatible med hus, grep og lader. Eller så kan det fort bli ugreit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå