fiskebollebiff Skrevet 17. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Ser at det ofte blir refrert til preppy stil her. Men hvorfor kalles det egentlig preppy? For min del ville jeg heller kalt det velkledd og klassisk. Får litt fnatt av uttrykk som preppy jeg Endret 17. januar 2011 av fiskebollebiff 2 Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 17. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2011 Kommer fra Prep (Preparatory) School. Det er dyre privatskoler som barna til de rike på østkysten av USA går på. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 17. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2011 Hvor vanskelig er det å sjekke Wikipedia? 2 Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg spør ime om opphavet til uttrykket. Jeg vil frem til hvorfor det brukes isteden for det mer velpassende velkledd. Eller god smak, for min del er preppy et negativt ladet ord, selv om klesstilen i seg selv ikke er negativ. 2 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2011 Der har du egentlig svart selv. Det brukes fordi det er negativt ladet. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 17. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2011 Preppy er ikke et negativt ladet ord. Da er det du som har misforstått. Jeg er forresten enig i at ikke preppy burde brukes for å beskrive den vanlige stilen her inne, enkelt og greit fordi det ikke er noen her inne som har en gjennomført preppy stil. Jeg tror mange her inne har et ganske feil bilde av hva preppy er. Jeg er uenig i at man burde bruke "velkledd" i stedet for preppy, ettersom det er individuelt hva man ser på som velkledd. 1 Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 17. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2011 Preppy er et like negativt ladet ord som f.eks "streetwear" eller andre type stiler. Som fkm sier er det ikke det samme som velkledd, og heller ikke det samme som "klassisk". Klassisk stil og preppy er ikke helt ulikt da det går på mye av det samme, men det er alikevell ganske stor forskjell. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg mente at dem som bruker uttrykket "preppy" gjerne bruker det fordi det oppfattes som negativt ladet når de bruker det. 2 Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 17. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2011 Hm.. Det virker for meg som det er to typer preppy. Southern preppy og northern preppy. Southern preppy er rosa + grønn, lyse farger, Vineyard Vines osv, som folk sør i USA bruker. Northern er mer klassisk pent kledd, mer nord i USA. Nå er selvfølgelig ikke dette korrekt, men jeg ser på det sånn. Pga tumblr. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Moderatormelding Innlegg slettet 11 innlegg med persondiskusjon forsvant som OT. Brukerne bes også om å ikke medvirke til at en tråd dras vekk fra tema, for ikke å snakke om persondiskusjon. Slikt rapporteres, det videreføres ikke i trådene.Reaksjoner på moderering tas via PM, ikke i tråden. Endret 17. januar 2011 av Simon Aldra Lenke til kommentar
Coa Skrevet 17. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2011 Preppy er ikke bare en klesstil, men en levemåte. Det skal mer til en pene klær for å være preppy. Jeg leste en ganske morsom artikkel om hvordan begrepet preppy oppsto og hva det er for noe, i DN for noen måneder siden. Her er deler av den samt noen bilder. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Jeg leste den artikkelen jeg også. Litt artig lesing. 1 Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Morsom artikkel, helt klart Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Preppy er ikke bare en klesstil, men en levemåte. Det skal mer til en pene klær for å være preppy. Jeg leste en ganske morsom artikkel om hvordan begrepet preppy oppsto og hva det er for noe, i DN for noen måneder siden. Her er deler av den samt noen bilder. Er ikke den artikkelen litt misvisende? Den beskriver mer Ivy League-stilen enn preppy, etter det jeg husker. Jeg mener å huske at uttrykket preppy beskriver prep-school-ungdom (prep-school=en type kostskole) sin stil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå