Gå til innhold

Hvorfor brukes uttrykket preppy?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Preppy er ikke et negativt ladet ord. Da er det du som har misforstått.

 

Jeg er forresten enig i at ikke preppy burde brukes for å beskrive den vanlige stilen her inne, enkelt og greit fordi det ikke er noen her inne som har en gjennomført preppy stil. Jeg tror mange her inne har et ganske feil bilde av hva preppy er.

 

Jeg er uenig i at man burde bruke "velkledd" i stedet for preppy, ettersom det er individuelt hva man ser på som velkledd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Preppy er et like negativt ladet ord som f.eks "streetwear" eller andre type stiler. Som fkm sier er det ikke det samme som velkledd, og heller ikke det samme som "klassisk". Klassisk stil og preppy er ikke helt ulikt da det går på mye av det samme, men det er alikevell ganske stor forskjell.

Lenke til kommentar

Hm.. Det virker for meg som det er to typer preppy. Southern preppy og northern preppy. Southern preppy er rosa + grønn, lyse farger, Vineyard Vines osv, som folk sør i USA bruker. Northern er mer klassisk pent kledd, mer nord i USA.

 

Nå er selvfølgelig ikke dette korrekt, men jeg ser på det sånn. Pga tumblr.

Lenke til kommentar

Moderatormelding Innlegg slettet

11 innlegg med persondiskusjon forsvant som OT. Brukerne bes også om å ikke medvirke til at en tråd dras vekk fra tema, for ikke å snakke om persondiskusjon. Slikt rapporteres, det videreføres ikke i trådene.

Reaksjoner på moderering tas via PM, ikke i tråden.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Preppy er ikke bare en klesstil, men en levemåte. Det skal mer til en pene klær for å være preppy. Jeg leste en ganske morsom artikkel om hvordan begrepet preppy oppsto og hva det er for noe, i DN for noen måneder siden. Her er deler av den samt noen bilder.

 

Er ikke den artikkelen litt misvisende? Den beskriver mer Ivy League-stilen enn preppy, etter det jeg husker.

Jeg mener å huske at uttrykket preppy beskriver prep-school-ungdom (prep-school=en type kostskole) sin stil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...