Gå til innhold

Ipad 2 kan få superskjerm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke så veldig sikker på om den får Retina-display, jeg. Det vil gå voldsomt utover batteritiden og det er en av tingene Apple ofte satser en god del på. Er også litt enig me Lawliet.

Vil det? Jeg har ikke sett noe særlig benchmarks på slikt, men baklyset må man jo uansett ha, er det virkelig slik at oppløsningen har stor innvirkning på batteritiden på LCD?

AtW

Lenke til kommentar

Er ikke så veldig sikker på om den får Retina-display, jeg. Det vil gå voldsomt utover batteritiden og det er en av tingene Apple ofte satser en god del på. Er også litt enig me Lawliet.

Vil det? Jeg har ikke sett noe særlig benchmarks på slikt, men baklyset må man jo uansett ha, er det virkelig slik at oppløsningen har stor innvirkning på batteritiden på LCD?

AtW

For å være mer nøyaktig, så gir det prosessoren mer jobb, noe som går utover batteritiden.

Lenke til kommentar

AtW

For å være mer nøyaktig, så gir det prosessoren mer jobb, noe som går utover batteritiden.

Prosessoren bruker rikitgnok endel av strømmen til enhet, men lagt fra alt, det krever mer å kjøre på høyere oppløsning, det er rikitg. Men er det dekning for at dette vil gå "voldsomt utover batteritiden"?

AtW

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skjermen på min iPod Touch 4 er insane.

Hvis du synes den er insane bør du ta en kikk på iPhone 4 ;)

Kan jo kikke på galaxy s sin skjerm :-) Som er bedre enn Apple sin, når det kommer til farge, sortnivå, kontrast, m.m.

Eventuelt den nye google-telefonen (nexus s), eller LG sin optimus black, samt helt sikkert galaxy s2 også. LG x2 skal visst også ha en knall skjerm. Sony lover jo også ekstremt bra skjerm, koblet sammen med bravia engine (kjent fra tv'er).

Retina'en er vel ca. midt på treet mtp. kvalitet, farger, m.m. Så vidt jeg vet, er det bare Samsung, Sony (sony og samsung eier fabrikk sammen) og LG som har er stor på amoled / s-amoled?

Den ene nye LG-telefonen får jo dog. en ny type skjerm "nova", ikke at jeg har satt meg inn i det tekniske.. men jeg tror det er en slags lcd-basert skjerm, men visstnok veldig bra fargegjengivning.

En ting er sikkert; vi har alle blitt utrolig bortskjemt de siste årene! (AND I LIKE IT!)

Endret av DaButcher
Lenke til kommentar

Hadde bare Apple satset på større skjerm. 3.5" syntes jeg blir alt for lite, spesielt til surfing. Skulle dog ønske at man kunne fått opp produksjonen på Amoled og S-amoled skjermer. Hadde ikke hatt noe imot s-amoled på desire HD.

En ting jeg har observert som er litt morsomt derimot er at de fleste jeg ser med iphone 4 eller eksempelvis Desire HD har lysstyrken svært lavt. Da blir argumentet om fargegjengivelse og styrke et tåpelig argument.

Like greit å lade hver natt og kjøre på med litt lysstyrke spør du meg!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...