linte Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Hei. Skal fiske en PC for en kamerat, og jeg klarer som oftest å fikse det meste. Men her står jeg fast. Det er en Acer Aspire L5100 som er oppgradert til Windows 7 (Orignalt Vista Home premium) Får denne opp når maskinen starter: Har fått inn i bios og valgt at den skal boote fra cd. Når jeg setter i ulike cder så sier den: Boot fra CD men uansett hva jeg trykker da booter den ikke og den havner som på bildet over. Jeg har forsøkt med ulike DVD, også ubuntu, windows xp ++++. Men ingenting funker. Noen som har noen tips? Litt bakgrunnsinfo: Maskinen krasjet når han som eier den instalerte ett dj program (sikkert fult i virus) og har ikke fungert siden) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 hjar du prøvd cd/dvd'ene på andre maskienr og forsikret deg om at de er bootbare? Lenke til kommentar
linte Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Nå bruker jeg Mac, og det virker som de fungerer. Har også forsøkt dette: http://neosmart.net/blog/2009/windows-7-system-repair-discs/ Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Nå bruker jeg Mac, og det virker som de fungerer. så du får opp en eller annen form for vindu når du setter de i spilleren din mens MAC'en er på? prøvd å boote MAC'en din fra cd'en også? Lenke til kommentar
linte Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Jepp. Ingenting funker. Når har jeg brent dvd på fire ulike måter, og ingenting fungerer. Er det disken? Eller DVD spilleren som er dau? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 hvis du har prøvd disken på andre maskiner og det virker det så virker det på meg som det er spilleren som har . Lenke til kommentar
linte Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Virker sånn. Jeg kan jo forsøker å boote fra USB. Men går det ann å lage USB boot på en Mac til Windows? Uten å bruke f.eks bootcamp? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Siste jeg brukte en Mac selv var da jeg var med å lage studentavis for 12 år siden så ta det jeg sier nå med en liten klype salt men jeg kan ikke se at det ikke skal gå. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Er det disken? Eller DVD spilleren som er dau? Det kan være hovedkortet/BIOS'en ... Jeg har selv opplevd at bootrekkefølgen i BIOS ikke har blitt respektert, slik at maskinen uansett setting har forsøkt å boote fra disken (som jeg nettopp IKKE ønsket å boote fra). Det som reddet meg da, var BIOS'ens "Boot Menu"-hurtigtast. Istedenfor å trykke 'Del' for å gå inn i "BIOS Setup", trykket jeg 'F12' for å få opp Boot-menyen. Der kunne jeg velge 'boot device' med pil-opp/-ned og 'Enter'. Sjekk om kameratens maskin har noe lignende. Lenke til kommentar
linte Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Det har jeg gjort. Det jeg har gjort nå er å lage en usb med win7. Instalasjonen starter, men når den må restarte, så begynner instaleringen på nytt igjen. VELDIG FRUSTRERENDE! Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Nå mener jeg å huske at sist gang jeg reinstallerte win7 på en laptop via minnepenn, så skulle jeg ikke trykke etter første restart, men jeg tok ut minnepennen, og satt den inn igjen etter POST var ferdig. du kan jo gi det et forsøk Lenke til kommentar
linte Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg har ikke trykket på noe. Men hva er POST? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 husker ikke helt hva det stod for, men det er acer logoen som kommer opp når maskinen starter. Også kalt bios bilde Lenke til kommentar
linte Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Så jeg skal sette i minnepinnen igjen da? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 når den er ferdig ja. Fungerte for meg, er ikke helt sikker på om det fungerer for det, men verdt et forsøk. Lenke til kommentar
linte Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Ja, jeg prøver det da, selv om jeg hadde pakket dritten ned og vekk Elsker jammen Mac altså! Aldri problemer... Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 litt ot: Mac har nesten aldri problemer, har selv hatt en imac g5, men den tok lynet Så masse streker på skjerm og et os som ikke finnes... Du får prøve, funker det ikke, så får vi se etter en anen løsning Lenke til kommentar
linte Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 DEn gikk litt videre, og når bare lager den lyder, skjermen slår seg av og maskinen bare surrer. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Men hva er POST? POST er akronym for Power On Self Test som er et sett rutiner maskinen kjører igjennom rett etter den er skrudd på for å sjekke all hardware som er koblet til HK. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Elsker jammen Mac altså! Aldri problemer... Når man kan noe er det som regel problemfritt ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå