Gå til innhold

SSD i gammel Laptop?

Anbefalte innlegg

Har en 6 år gammel ACER laptop, husker ikke type/spec. HDD er krasjet på denne. Lurer på å bruke den til styring av en CNC fres på verkstedet. Har tidligere kjørt Win XP, tror muligens Win 7 blir litt tungt for denne. Kan jeg sette inn en SSD i denne? Er det et problem med Win XP? Kan jeg få tak på CCD med PATA?

Inspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trekker tilbake min påstand.

Jeg trodde ikke de var i salg lenger!

nytt svar: Ja, du får tydligvis SSD pr IDE, men det er ikke spesielt imponerende hastigheter eller priser :p

m.a.o like gjerne se om jeg kan få tak på en gammel 2,5" IDE disk da?

Lenke til kommentar

Nei, husker ikke noe spec på denne nå i farta, den var ganske rå for 6 (eller kanskje 7) år siden, men nå har den samlet støv i to tre år. Egentlig er det ikke avgjørende med SSD. Men jeg har hatt div HDD krasj opp gjennom årene. Og tenkte da at en pc som skal så ute i verkstedet med varierende temp, og en del støv, kunne godt ha så få bevegelige deler som mulig. Noen plass jeg får tak i 2,5" ide disker? Trenger ikke noe videre størrelse, da jeg bruker NAS til alt av dokumenter, film, musikk OSV.

Lenke til kommentar

MTRON har de IDE SSDene som er verdt å se på.

De andre billigere alternativene er ikke noe å ha som OS disk da fleste lider av samme problemene som OCZ sine Core SSDer gjorde når de kom ut...

Stuttering, det vil da si at de yter DÅRLIGERE enn en harddisk til OS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...