Gå til innhold

Webhuset VPS og automatisk failover

Webgrid

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har VPS på webhuset og dette funker greit. Jeg kom til å diskturere VPS hos webhuset i dag med en kompis og han påsto at de hadde automatisk failover av virtuell maskin om hovedhost gikk ned siden de bruker "hyper-V" som støtter dette "out-of-the-box"

Webhuset support fortalte meg de ikke støtter automatisk failover av virtuell maskin om hovedhost går ned.

Mitt spørsmål er dette normen blandt VPS leverandører ?! Eventuelt hvem støtter dette ?

Endret av Webgrid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste VPS levrandører har desverre ikke failover kjørende for og spare penger, dette er siden størstedelen av kundene ser kun på pris istedenfor sikkerhet/redudans.

Den virtuelle maskinen må kjøres 2steder for og sikre failover så idet hovednoden går ned byttes det rett over til backup noden.

Skal du ha skikelig failover/redudans må du stortsett over i cloud hvor du hos enkelte levrandører er spredd over gjerne 10+ servere og lagringen ligger på solide san.

Typisk er 15-25$(for måneden) pr resursblokk på ca 350-400mb ram 0,5-0,7ghz skal du ha skikelig redudans samt support tilgjengelig.

Men betalingen er fordelt på timesbasis og du kan hos de fleste sette på auto-scaling, så for f.eks en webserver så vil den gå opp når behovet er der så skalere ned igjen når lite trafikk.

Jeg betaler vel rundt 170$ måneden for 4,1gig ram - 22x0,3ghz kjerner - 220gb lagring.

Det kjører 4webservere+2sql servere+2content servere, selvom serverne kjører redudans må det jo tas høyde for systemfeil i de virtuelle maskinene :)

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...