Lamakar Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Hva er det gjennomsnittlige kCAL mengden en voksen mann skal ha i seg? Jeg er nokså undervektig og må spise masse for og legge på meg. Veier 62kg og vil veie 70kg. Noen som vet hvor jeg kan finne en slik spiseplan eller kostholdsveiledning gratis? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Rundt 2500 kalorier er sånn ca. vanlig vedlikeholdsinntak for menn. Om du har problemer med å få i deg nok, så er det nok av ting du kan spise. Nøtter og tørket frukt har høy energitetthet, og er forholdsvis billig (peanøtter og rosiner). Ellers kan du kjøpe en "gainer" fra f.eks. www.gymgrossisten.no, dette er et billig kosttilskudd bestående av proteiner og karbohydrater beregnet for folk som skal ligge i kalorioverskudd under styrketrening. Bland ut med helmelk eller evt. helmelk+fløte. En god spiseskje olje to ganger per dag (om du klarer å drikke det rent) vil gi deg vel 5-600 kalorier. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 100g havregryn til frokost og 1 liter helmelk blir 1000kcal Det samme til kvelds gir deg 1000kcal til. Så spiser du det du vanligvis spiser gjennom dagen og vips så går du opp i vekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå