MilKman' Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 heihei Jeg skal inn i militæret (Madla, Luftforsvaret for de som vil vite) den 20. mars, og det jeg lurer på er om vi får perm hele sommeren, og om vi får ta perm f.eks 16 april med tanke på at det ikke er mer en en måned fra jeg gikk inn. Noen som har peiling? tyty Lenke til kommentar
Notfree Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Nice, jeg skal også inn til Madla 20. Mars Alle har jo 20 dager (eller 18?) tror jeg det er med perm som de kan bruke som de vil, men jeg tviler litt på at det er noen "sommerferie". Tror også det er vanskelig og ta ut disse dagene under rekrutten om jeg husker å ha lest riktig, men ganske usikker. Kan godt hende de har en perm om sommeren, men hvor lenge den er vet jeg ikke Håper det hjalp litt hvertfall, du kan sikkert gå inn på forsvarets sine sider å lese litt mer, og se om du finner ut noe. Skjer den 16. April da? Endret 17. januar 2011 av Notfree Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Haha kanskje vi kommer på samme rom og greier hehah Det hjalp masse : ) Jo så vidt jeg har skjønnt kan man ta perm under rekrutten (Selvfølgelig kun i helger) ettersom en kamerat av meg har kommet hjem omtrent hver helg etter han dro inn. Lenke til kommentar
Notfree Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Hehe, kanskje det. Hvem vet Vet ikke hvor mange som kommer inn jeg, men kanskje vi sees. Lurer på om de har fri i helgene jeg, kan godt være. Hadde vært greit og kunne reise hjem i helgene ja. Utenom når det er russetid i stavanger, da blir jeg heller der! Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 aaah sant det...! Men jeg skal lett hjem til landstreffet på Lillehammer! Lenke til kommentar
Notfree Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Haha, ja det er vel noe som skjer der borte også ja Knall det! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Man skal ha X antall dager med perm i løpet av året, samt en del hjem-reiser. Men, man kan ikke bestemme selv når man skal ha disse dagene, du kan søke om å få det, men det er altså ikke noe du kan kreve. Samt perm i rekrutten er nok vanskelig, i hvert fall i starten. Det er heller ingen selvfølge at det er helge-perm hver helg i rekrutten. Og til slutt, nei, du får ikke perm hele sommeren... 2 Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Men når jeg skal inn i mars, tror du jeg får ta perm helga den 16. april? :\ Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 I løpet av rekrutten så skal det mykje til at du får perm, med mindre det er snakk om velferdsperm A. Rett etter rekrutten så skal du ut på nytt tjenestested der du får internopplæring eller du blir sent på kurs for opplæring til ei spesiel tjeneste. Det kan derfor være vanskelig å få perm då. Men når det er sakt så vil du nok lettare kunne få helgefri etter rekrutten, men også dette vil være avhengig av kva tjenste du har. Er du i beredskap så har du ofte vakt også i helgene, har du "kontor" jobb så vil du normalt sett ha kveldane og helgane til fri disposisjon utan at du trenger å søke om perm. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Flere forumnerder som skal til madla seg jeg Madla luftforsvaret i mars på meg og.. Slik jeg forsto det på inkallelsen så får vi jo 1 uke "påskeferie", men millitære dekker ikke hjemreise i den perioden siden det er så tidlig i rekrutten.. Får man satt opp ønsker på hvor man skal etter rekrutten? håper inderlig sterkt på å komme til bardufoss.. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Får man satt opp ønsker på hvor man skal etter rekrutten? håper inderlig sterkt på å komme til bardufoss.. Ja det gjør du. Men noen stillinger er det tvunget tjenesteplass på. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 Nice, jeg skal også inn til Madla 20. Mars Alle har jo 20 dager (eller 18?) tror jeg det er med perm som de kan bruke som de vil, men jeg tviler litt på at det er noen "sommerferie". Tror også det er vanskelig og ta ut disse dagene under rekrutten om jeg husker å ha lest riktig, men ganske usikker. Kan godt hende de har en perm om sommeren, men hvor lenge den er vet jeg ikke Håper det hjalp litt hvertfall, du kan sikkert gå inn på forsvarets sine sider å lese litt mer, og se om du finner ut noe. Skjer den 16. April da? Sorry leste ikke dette : ( Sensation White! Lenke til kommentar
Skroll Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 (endret) Da jeg var på madla søkte jeg ikke om noe perm, men jeg fikk helgeperm nesten vær helg. Du er jo bare der i 7 uker. Reiste som oftest hjem i halv 3 tiden fredag og måtte være tilbake 07.00 mandags morgen. Ettersom du skal inn i mars er du på videre tjenestested i sommerferien. Kanskje du har en turnus da, 2 uker på, 2 uker av, kanskje. Kommer helt an på tjenestestedet ditt hvor mye fri/tjeneste du har. Havner du langt fra hjemmet er det ikke like gunstig å reise hjem om du har 3 dager perm, men om du tjenestegjør like ved blir det mye bedre! Endret 21. januar 2011 av Skroll Lenke til kommentar
Superdan Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Var inne i september ... Du får 20 permdager iløpet av et år, og dekt 7 gratis hjemreiser. Under rekrutten så får du somregel helgeperm, med unntak av første helgen, men du må søke om å få perm i helgene om du har tenkt deg noen plass annet enn til Stavanger. Visst du søker i god tid før du skal noe, så er det somregel ikke noe problem å få perm, bare søk om perm 16. april med en gang du kommer inn, er bedre å søke i sinnsykt god tid, enn å søke bare noen dager før. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå