xist Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Heisann. Jeg har en Asus 1201N, og har syns den har gått noe tregt i forhold til hva jeg forventet. Så kikket jeg tilfeldigvis innom systeminformasjonen, og her står det 2GB minne, 767 kan brukes. Hva betyr dette? Åpner jeg oppgavebehandlingen og ytelse, så brukes 550mb minne ca, og da er den 3/4 av veien til maks. Er det noe galt her? Eller er det jeg som noober meg veldig? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Høres normalt ut. Skjermkortet tar jo opp en del minne, så det er nok litt av grunnen. Trodde ION skjermkortet bare tar 256 MB, men det er jo mulig den tar noe mer. Kan du ta en liten skjermdump av dette, så vi kan se? F. eks hos meg, så står 3 GB (av 6 GB) som hurtigbufret og 3 Gb tilgjengelig. Det betyr IKKE at jeg ikke kan bruke alle 6 GB'ene mine. Min maskin bruker vel og merke ikke noe av minnet til skjermkortet. F. eks så bruker nok maskinen halve minnet til hurtigbufring, og resterende 1024 MB'ene bruker den til skjermkort (256 MB) og 768 MB til resten av systemet. Dog skal det nok sies at de fleste vil synes 2 GB er litt lite for de fleste maskiner i dag ja. Endret 17. januar 2011 av Andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå