Gå til innhold

Geil eller TwinMOs m/winbond?


Anbefalte innlegg

AMD er billig og drit  :evil:

Oooh, så saklig.... Syns det greit med billige AMD prosessore jeg, siden de som regel er litt billigere enn Intel sine prosessore, særlig XP1800, XP2100, XP2400, XP2500 og XP2600. I tillegg kan disse klokkes en del, og da får du en dritbra prosessor til en billig penge.

Helt klart at Gail er best  :D AMD... når du overklokka dem, så brenn de opp med en gang.

Da har ikke du hatt AMD... Har min CPU klokka til 2Ghz nå, og idle temp er 35/37 og load temp er max 41.

Dette er med luftkjøling som bråker veldig lite. Skjønner egentelig ikke hvorfor du sier dette, da de nyere P4 prosessorene er like varme, om ikke varmere enn de nye AMD prosessorene.

Og ikke kom med argunmentet at P4 klokker seg ned når det blir for varmt, for hvis kjøleren detter av er den dau på like få sekunder som en AMD. I tillegg har alle nye hovedkort til AMD prosessre thermal protection eller hva nå det heter, og den vil jeg påstå er bedre enn P4 sin løsning da thermal protection kan slå inn på en lavere temp enn det P4 sin gjør. Men dette må da slås på i BIOS på hovedkortene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uendelig mange quotes

Nei testen deres er ikke bullshit,men den viser også at de brikkene ikke imponerer,det er også andre nettsteder som har utalt seg om at disse (3700) brikkene skuffer.

Ser bla i sisoftsandra testen som de viser til der får de feks 523175285 på innst 230 til sammenligning får jeg på Geilbrikkene på samme hastighet 5508/5576 . Jeg har personelig ikke prøvd de brikkene .

 

*Løpe ned i butikken å kjøpe Geil*

Ingen butikk å løpe til, men høres ikke så verst ut det der. Lurer på hvordan de klarer seg på et AMD system? Yter de mer der og?

Btw.. betyr ikke Geil homo, gøy eller noe i den duren på tysk?

Lenke til kommentar
Fusion, og andre for den del,ver så snill å overse slike innlegg som feks det til WareHouse, der det ikke er mer kan vi ikke forvente mer.

Tenkte jeg bare skulle forklare, tilfelle stakkaren ikke vet bedre fordi han har tunnelsyn, og i enden av tunnelen(e) står det bare: (Intel) (Intel) :p

Lenke til kommentar
"geil" really means "horny", but it is also used as a synonym to "hot" or "sexy" and also as another way to say "cool" or "awesome".

 

(kilde: http://www.olympusunsought.com/archives/000225.html )

 

googla og fant! :o)

 

Back to topic.. kanskje les denne norske testen:http://www.ocshoot.no/geil_gd_pc3500.htm

Det står CL 2-6-3-3... men hvilken rekkefølge er dette egntelig? Jeg har alltid lurt på det... når jeg skriver at jeg har timings på 2-2-2-6 så er det at 6 er øverst på instillingene min og så er 2-2-2 videre nedover. Kunne det ikke stått spesefikt på hva det er? Er det en annen rekkefølge på Intel system?

Lenke til kommentar
"geil" really means "horny", but it is also used as a synonym to "hot" or "sexy" and also as another way to say "cool" or "awesome".

 

(kilde: http://www.olympusunsought.com/archives/000225.html )

 

googla og fant! :o)

 

Back to topic.. kanskje les denne norske testen:http://www.ocshoot.no/geil_gd_pc3500.htm

 

Har lest testen,ville bare høre hva andre syns :wink:

For å si det sånn.. jeg var lite imponert.. Det var jo kjempeslappe minneinstillinger som måtte til før Geil fikk fart, men det virker som om det er stor forskjell fra minnebrikke til minnebrikke siden Snekker'n klarte seg bra. Forresten Snekker'n, hvilke timings har du? Det har du ikke nevnt...

Som sagt, lurer på hva disse klarer på et AMD system. Twinmos m/Winbond klarte 500Mhz med NF7-s kortet, da ikke dual channel, men fordet.

Lenke til kommentar
når jeg klokker kjører jeg 2-7-3-3 hadde det vert mulig å satt opp volten på hk til det disse brikkene skal ha (3,1v) hadde jeg nok kommet lengre,får håpe at hk produsentene får øynene opp for dette.

Har samme problemet, max vdimm er 2,9, men jeg har litt flax også siden hovedkortet mitt overvolter med litt over 0,1v...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...