Gå til innhold

Indiske filmer, tips?


sdf123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slumdog Millionaire teller vel egentlig som britisk. Den eneste bollywood filmen jeg har sett (tror jeg) er Bandit Queen. Ekstremt bra film, men langt fra det jeg oppfatter er normen der borte. Den er langt mer vestlig. Regisøren, Shekhar Kapur, utvadret forøvrig til England der han regiserte den oscar nominerte Elizabeth.

 

Apu trilogien er også ekstremt bra, men disse er realistiske dramaer.

 

Er mange gode filmer (som bare er) satt i India også. Man kan nevne The River, The Man Who Would Be King og Gandhi.

Lenke til kommentar

Takk for forslagene.

 

Men de filmene jeg er ute etter, er litt mer komedie typen:)

Når jeg sier indiske filmer, så mener jeg ikke at dem bør være laget i india, bare at dem har den "indiske handlingen" som man ser veldig i de 3 filmene over. Hvor det typisk ender godt til slutt, men med en god del drama, komedie :) Og man kommer heller ikke unna sang og dans :)

Lenke til kommentar

Ikke indisk, men du burde se The Hangover. Den er hysterisk! Riktignok amerikansk, men..

The Hangover er kjempebra, men ikke helt filmtypen jeg var ute etter nå. Vil anbefale dere å se dem jeg listet opp, om dere ikke har sett alle!

 

Filmene jeg er på jakt etter er som sagt, typisk bollywood film(ikke at jeg er noe ekspert på det:) ) hvor du har mye herlige mennesker, sang og musikk(ikke så vilt som en musikal), en god del humor og litt drama, men så går det bra til slutt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...