sdf123 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Har sett 3 indiske filmer; slumdog millionaire, 3 idiots og karthik calling karthik. Alle filmene har en del av alt, humor, drama og spenning. Og jeg liker filmene veldig godt, så derfor noen som vet om lignende filmer, gjerne fra India? Lenke til kommentar
Crinderman Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Slumdog Millionaire teller vel egentlig som britisk. Den eneste bollywood filmen jeg har sett (tror jeg) er Bandit Queen. Ekstremt bra film, men langt fra det jeg oppfatter er normen der borte. Den er langt mer vestlig. Regisøren, Shekhar Kapur, utvadret forøvrig til England der han regiserte den oscar nominerte Elizabeth. Apu trilogien er også ekstremt bra, men disse er realistiske dramaer. Er mange gode filmer (som bare er) satt i India også. Man kan nevne The River, The Man Who Would Be King og Gandhi. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Takk for forslagene. Men de filmene jeg er ute etter, er litt mer komedie typen:) Når jeg sier indiske filmer, så mener jeg ikke at dem bør være laget i india, bare at dem har den "indiske handlingen" som man ser veldig i de 3 filmene over. Hvor det typisk ender godt til slutt, men med en god del drama, komedie Og man kommer heller ikke unna sang og dans Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Ikke indisk, men The Gods must be Crazy filmene er ganske hysteriske... :!: Er afrikansk men... Endret 17. januar 2011 av AvidGamer Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Ikke indisk, men du burde se The Hangover. Den er hysterisk! Riktignok amerikansk, men.. 3 Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Anbefaler Cracke.com artikkelen: The 5 Most Mindblowing Moments From Indian Action Movies Særlig de to siste er fantastiske, men jeg har bare sett klippene. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Ikke indisk, men du burde se The Hangover. Den er hysterisk! Riktignok amerikansk, men.. The Hangover er kjempebra, men ikke helt filmtypen jeg var ute etter nå. Vil anbefale dere å se dem jeg listet opp, om dere ikke har sett alle! Filmene jeg er på jakt etter er som sagt, typisk bollywood film(ikke at jeg er noe ekspert på det:) ) hvor du har mye herlige mennesker, sang og musikk(ikke så vilt som en musikal), en god del humor og litt drama, men så går det bra til slutt! Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Anbefaler Cracke.com artikkelen: The 5 Most Mindblowing Moments From Indian Action Movies Særlig de to siste er fantastiske, men jeg har bare sett klippene. Hehe, var noen heftige scener der! For ikke å snakke om den gantastiske lydeffekten ved slag og spark:) Takk for tipset, men det virket ikke helt som det var det jeg var ute etter! Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Hehe, nei Jeg kan ikke tenke meg at de er så gode filmer ellers. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Anbefaler Lagaan - mye sang og dans samt godt drama. http://www.youtube.com/watch?v=G9dnRFyGQzg&feature=related 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå