Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bruktimportert bilkjøp hos Autosenteret Østfold i moss

Ledrach

Anbefalte innlegg

For å si det enkelt.

Jeg har kjøpt bil hos Autosenteret Østfold i moss, ja det er billigere å kjøpe bilen der og da hos en importør men kun akkurat da, hvertfall hos de.

Hvis du skulle være så uheldig å få et problem med bilen som skal gå på reklamasjon så må du beregne deg på å bli oversett i veldig lang tid, få svar med henvisninger til kjøpslover som hvis du ikke sjekker selv kan virke rette men er bare et forsøk på å få deg til å ikke gå videre med saken.

For å få dekket det du har krav på så må du beregne deg på en del henvisninger til de, husk å gjøre det skriftlig for det er du som må bevise at du har tatt kontakt.

Det neste du må gjøre er å kontakte Forbrukerrådet som så må bruke en viss tid på å prøve å få et svar fra importøren, noe de ikke vil få fra Autosenteret Østfold hvertfall, så kan du velge om du vil gå videre med saken til forbruker tvist utvalget som og vil bruke en del tid på å ta en avgjørelse men den avgjørelsen de tar kan kun bestrides hvis importøren velger å anke og ta saken til tingretten, noe de ikke gjør så lenge du har ditt på det rene og det hjelper og hvis du får en uttalelse fra en merke forhandler på at dette er en reklamasjonssak.

Når det gjelder Autosenteret Østfold så kommer jeg aldri til å kjøpe en importert bil igjen kun på grunn av deres uproffesjonelle oppførsel, de er veldig glade for å ta imot pengene dine men når det er gjort så kan du glemme å få noen som helst service av de.

At de selger så mange biler i året som de påstår er veldig tvilsomt, hvis det stemmer så er det veldig mange som blir lurt av dem i året.

Jeg holder på med sak nr 2 mot dem nå og selv om jeg vant frem i den første saken og ble tilkjent tilbakebetaling av utgiftene så prøver de å dra ut denne saken og, de lærer ikke før vi sørger for at de taper penger på å ikke få solgt flere biler.

Fristen de har for å betale pengene på den forrige saken tilbake går ut på onsdag men jeg har ingen tro på at de blir betalt så jeg må vel opprette sak hos namsmannen for å få de, har avtalt betalingsdato med eieren før men han har ikke holdt den avtalen heller så derfor har jeg ingen tro på at det skjer innen fristen satt av FTU heller...

Kjøper du bil av Autosenteret Østfold så er det en ting som er sikkert, dette er noe du vil angre på den dagen det blir et problem med bilen, de er totalt useriøse, ikke serviceinnstilte og arrogante så det holder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...