protoneedhelp Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Det står på skjermen '' du har fått et piratkopiert eksemplar..........''. JEg vet ikke hvorfor det plutselig kom for 2 uker siden. Så jeg vil innstalere Windows xp. Min datamaskin har altfor gammel lydkort til å ha windows 7. Jeg har også tenkt til å bytte til Vista, men jeg vet ikke mitt lydkort passer til vista eller ikke. takk på forhånd Endret 16. januar 2011 av protoneedhelp Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Du får kun kjøpt xp som bedrift nå siden de vil ha alle over på win7. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Windows XP har endt sin livssyklus og selges ikke lenger. Se http://windows.microsoft.com/en-us/windows/products/lifecycle Lenke til kommentar
protoneedhelp Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 Du får kun kjøpt xp som bedrift nå siden de vil ha alle over på win7. Men jeg har altfor gammel lydkort til å ha windows 7 Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Da må du nok bytte ut lydkortet Eneste som fortsatt selges av xp løst er volumelisenser til bedrifter. Ellers selger hp enda xp med et par av bedriftsmodellene sine (kun stasjonære), men det blir endel dyrere enn nytt lydkort... Evnt se om du finner en brukt key, såfremt det ikke er oem key kan denne gjenbrukes/videreselges (forige eier kan naturligvis ikke fortsette bruke den). Endret 16. januar 2011 av cruzader Lenke til kommentar
protoneedhelp Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Da må du nok bytte ut lydkortet Eneste som fortsatt selges av xp løst er volumelisenser til bedrifter. Ellers selger hp enda xp med et par av bedriftsmodellene sine (kun stasjonære), men det blir endel dyrere enn nytt lydkort... Evnt se om du finner en brukt key, såfremt det ikke er oem key kan denne gjenbrukes/videreselges (forige eier kan naturligvis ikke fortsette bruke den). Hvordan finner jeg et lydkort som passer maskinen (den er selvbygget)? Og hvordan bytter man ut lydkortet, åpne hele kabinetten og deretter demontere gammelt lydkort, så montere nytt lydkort? eller er det installasjon av nytt lydkort på pcen? Endret 16. januar 2011 av protoneedhelp Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Hvordan finner jeg et lydkort som passer maskinen (den er selvbygget)? Og hvordan bytter man ut lydkortet, åpne hele kabinetten og deretter demontere gammelt lydkort, så montere nytt lydkort? eller er det installasjon av nytt lydkort på pcen? Hvis du ikke er sikker på det så anbefaler jeg deg å ta med PC-en til en spesialforretning og betale dem noen ekstra kroner for å selge og installere/registrere et gyldig operativsystem og lydkort. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Windows XP har endt sin livssyklus og selges ikke lenger. Se http://windows.microsoft.com/en-us/windows/products/lifecycle I følge den tabellen for livssyklus er det litt av en karusell vi sitter på... Pengegaloppen :-S Lenke til kommentar
protoneedhelp Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Hvordan finner jeg et lydkort som passer maskinen (den er selvbygget)? Og hvordan bytter man ut lydkortet, åpne hele kabinetten og deretter demontere gammelt lydkort, så montere nytt lydkort? eller er det installasjon av nytt lydkort på pcen? Hvis du ikke er sikker på det så anbefaler jeg deg å ta med PC-en til en spesialforretning og betale dem noen ekstra kroner for å selge og installere/registrere et gyldig operativsystem og lydkort. Den pcen jeg har er veldig svær da. Jeg bor i Oslo, noen steder du kan anbefale? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Windows XP har endt sin livssyklus og selges ikke lenger. Se http://windows.microsoft.com/en-us/windows/products/lifecycle I følge den tabellen for livssyklus er det litt av en karusell vi sitter på... Pengegaloppen :-S Den stemmer ikke helt da. Ifølge den er f.eks xp ikke lenger solgt med maskiner, mens ihvertfal hp fortsatt leverer arbeidstasjoner med "xp downgrade" som gir deg xp istedenfor win7. Fikk senest i går maskiner levert med xp. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Windows XP har endt sin livssyklus og selges ikke lenger. Se http://windows.microsoft.com/en-us/windows/products/lifecycle I følge den tabellen for livssyklus er det litt av en karusell vi sitter på... Pengegaloppen :-S Den stemmer ikke helt da. Ifølge den er f.eks xp ikke lenger solgt med maskiner, mens ihvertfal hp fortsatt leverer arbeidstasjoner med "xp downgrade" som gir deg xp istedenfor win7. Fikk senest i går maskiner levert med xp. Jo, men når kan man slå seg i ro med ett operativsystem? Har alle dem fancy fargene og designen noe betydning, sinker jo bare maskinen egentligt. Greit nok at det lages operativsystem som kun er enklere i bruk, men sånn er det ikke..... Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Hvis du ikke ønsker alle disse nymotens tingene så tror jeg at du fortsatt får tak i skrivemaskiner. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Sålenge microsoft fortsatt oppdaterer xp ser ikke jeg problemet med beholde det ihvertfal Har selv byttet til w7 for en stund siden men bruker xp mye i jobbsammenheng, er vel 2år enda før vi er helt over på w7 der. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Om du ikke har fått tak i XP enda så finnes det flere muligheter. Går du på en IT relatert utdanning kan du trolig kjøpe eller få MSDNAA tilgang via skolen. Om ikke kan du kjøpe Technet, koster litt men da får du tilgang til de fleste operativsystem, inkludert XP. Lenke til kommentar
nolongeravailable Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) -snip- Endret 26. april 2016 av coyote93 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå