Gå til innhold

Hvor kan jeg kjøpe WIndows Xp?


Anbefalte innlegg

Det står på skjermen '' du har fått et piratkopiert eksemplar..........''. JEg vet ikke hvorfor det plutselig kom for 2 uker siden. Så jeg vil innstalere Windows xp. Min datamaskin har altfor gammel lydkort til å ha windows 7. Jeg har også tenkt til å bytte til Vista, men jeg vet ikke mitt lydkort passer til vista eller ikke.

 

takk på forhånd

Endret av protoneedhelp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da må du nok bytte ut lydkortet :)

 

Eneste som fortsatt selges av xp løst er volumelisenser til bedrifter.

Ellers selger hp enda xp med et par av bedriftsmodellene sine (kun stasjonære), men det blir endel dyrere enn nytt lydkort...

 

Evnt se om du finner en brukt key, såfremt det ikke er oem key kan denne gjenbrukes/videreselges (forige eier kan naturligvis ikke fortsette bruke den).

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Da må du nok bytte ut lydkortet :)

 

Eneste som fortsatt selges av xp løst er volumelisenser til bedrifter.

Ellers selger hp enda xp med et par av bedriftsmodellene sine (kun stasjonære), men det blir endel dyrere enn nytt lydkort...

 

Evnt se om du finner en brukt key, såfremt det ikke er oem key kan denne gjenbrukes/videreselges (forige eier kan naturligvis ikke fortsette bruke den).

Hvordan finner jeg et lydkort som passer maskinen (den er selvbygget)? Og hvordan bytter man ut lydkortet, åpne hele kabinetten og deretter demontere gammelt lydkort, så montere nytt lydkort? eller er det installasjon av nytt lydkort på pcen?

Endret av protoneedhelp
Lenke til kommentar

Hvordan finner jeg et lydkort som passer maskinen (den er selvbygget)? Og hvordan bytter man ut lydkortet, åpne hele kabinetten og deretter demontere gammelt lydkort, så montere nytt lydkort? eller er det installasjon av nytt lydkort på pcen?

Hvis du ikke er sikker på det så anbefaler jeg deg å ta med PC-en til en spesialforretning og betale dem noen ekstra kroner for å selge og installere/registrere et gyldig operativsystem og lydkort.

Lenke til kommentar

Hvordan finner jeg et lydkort som passer maskinen (den er selvbygget)? Og hvordan bytter man ut lydkortet, åpne hele kabinetten og deretter demontere gammelt lydkort, så montere nytt lydkort? eller er det installasjon av nytt lydkort på pcen?

Hvis du ikke er sikker på det så anbefaler jeg deg å ta med PC-en til en spesialforretning og betale dem noen ekstra kroner for å selge og installere/registrere et gyldig operativsystem og lydkort.

Den pcen jeg har er veldig svær da. Jeg bor i Oslo, noen steder du kan anbefale?

Lenke til kommentar

Windows XP har endt sin livssyklus og selges ikke lenger. Se http://windows.microsoft.com/en-us/windows/products/lifecycle

 

I følge den tabellen for livssyklus er det litt av en karusell vi sitter på...

 

Pengegaloppen :-S

Den stemmer ikke helt da.

Ifølge den er f.eks xp ikke lenger solgt med maskiner, mens ihvertfal hp fortsatt leverer arbeidstasjoner med "xp downgrade" som gir deg xp istedenfor win7.

Fikk senest i går maskiner levert med xp.

Lenke til kommentar

Windows XP har endt sin livssyklus og selges ikke lenger. Se http://windows.microsoft.com/en-us/windows/products/lifecycle

 

I følge den tabellen for livssyklus er det litt av en karusell vi sitter på...

 

Pengegaloppen :-S

Den stemmer ikke helt da.

Ifølge den er f.eks xp ikke lenger solgt med maskiner, mens ihvertfal hp fortsatt leverer arbeidstasjoner med "xp downgrade" som gir deg xp istedenfor win7.

Fikk senest i går maskiner levert med xp.

 

 

Jo, men når kan man slå seg i ro med ett operativsystem?

 

Har alle dem fancy fargene og designen noe betydning, sinker jo bare maskinen egentligt. Greit nok at det lages operativsystem som kun er enklere i bruk, men sånn er det ikke.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...