raezion Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Jeg har lyst å lære meg litt programering, så jeg lurte på hvilket programmeringsspråk bør jeg begynne med? ^_^ PS: er helt ny, har aldri gjort det før Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Jeg har lyst å lære meg litt programering, så jeg lurte på hvilket programmeringsspråk bør jeg begynne med? ^_^ PS: er helt ny, har aldri gjort det før Start med HTML, det er det letteste og forteste å lære. Dessuten vil du få et lite innblikk av hvordan det er å programmere, selv om HTML ikke er så vannskelig vil du forstå litt. Edit: Komma Endret 16. januar 2011 av Noreply Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Å si at du får innblikk av hvordan det er å programmere ved å skrive HTML er vel å dra den litt langt... Start med PHP-scripting, det er et av de enkleste "språkene", men gir likevel et veldig bra innblikk i hvordan de skikkelige programmeringsspråkene fungerer. Lenke til kommentar
raezion Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Takker for svarene, skal sjekke begge "språkene" Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Å si at du får innblikk av hvordan det er å programmere ved å skrive HTML er vel å dra den litt langt... Start med PHP-scripting, det er et av de enkleste "språkene", men gir likevel et veldig bra innblikk i hvordan de skikkelige programmeringsspråkene fungerer. PHP!? Det er ***lig vannskelig? vis han ikke forstår mye av det vil han ikke ha motivasjon nok til å lære mer. Vis han derimot hadde lært HTML og CSS først, ville han bli stolt over å ha klart å lage en hjemmeside. Men ja, TS bestemmer, PS: Er 14år, hvor gammel er du? om jeg tør å spørre. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 HTML og CSS er markup språk, hvis det er programmering han vil lære og ikke web-design ville jeg gått for python som førstespråk. Enkelt, stort bibliotek, objektorientert. Python fremmer også bedre programmeringsskikk enn php, da det er veldig mye strengere. Lenke til kommentar
raezion Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Jeg er 14 siden du lurte, og jeg er ikke spesielt intresert i web design. Kan jeg lære meg phyton et sted på nettet? Endret 17. januar 2011 av raezion Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 hvis du skal drive med programmering så vil du nok uansett ikke komme unna HTML og CSS. vil du egentlig lage valige applikasjoner eller websider? Lenke til kommentar
raezion Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Hva bør eg begynne med CSS eller HTML? jeg vet egentlig ikke hva jeg har lyst å lage, har lyst å lære det mest "nyttige". Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 det nytter ikke å lære seg CSS hvis du ikke bruker det sammen med HTML. CSS brukes nemmelig til å "style" utseene til HTML-filer. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Einar, har du lyst å liste opp alle språkene du kan? Så jeg vet hva jeg har å lære meg.. Lenke til kommentar
raezion Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 HTML og CSS er markup språk, hvis det er programmering han vil lære og ikke web-design ville jeg gått for python som førstespråk. Enkelt, stort bibliotek, objektorientert. Python fremmer også bedre programmeringsskikk enn php, da det er veldig mye strengere. jeg er ikke spesielt inrtesert i web design, burde jeg da starte med python? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 da vil jeg heller anbefale .NET eller Java. det er stort sett disse to språkene det går i i jobbmarkedet. det kan være litt tiltak å lære seg disse hvis du er blank på programmering fra før av men med litt innsats skal nok det gå bra. Lenke til kommentar
raezion Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 da starter jeg med java. takker for tipsene Lenke til kommentar
raezion Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 noen av dere som vet om noe sted på nettet, jeg kan finne hjelp til å komme i gang med java programmering? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 du har jo hotscripts.com hvor det ligger en drøss med scripts til endel forskjellige programmering/scriptingsspråk. jeg har ikke sjekket for Java men jeg regner med det ligger noe der. ellers ligger det mye på Sun sine sider, både for referanse og programkoder. Lenke til kommentar
raezion Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Vil disse guidene funke, https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=44 ? Eller er det noe gale med at han bruker notepad++ og eclipse? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 det e rikek noe i veien for at de skal fungere bra. Det er veldig mange som bruker Notepad++ (meg selv inkludert) så det er ikke et dårlig valg. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 jeg er ikke spesielt inrtesert i web design, burde jeg da starte med python? Python er et glimrende valg. Jeg skrev litt og komme igang i denne posten. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1288152 Java og .NET er greie,men for meg er python en stjerne. Det er mange sånne poster og se litt på de forskjellige mulighter er greit. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 det e rikek noe i veien for at de skal fungere bra. Det er veldig mange som bruker Notepad++ (meg selv inkludert) så det er ikke et dårlig valg. Stjeler tråden litt her jeg, Anbefalte bøker i java? tenkt å begynne selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå