OJ Doe Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Sansynligvis har ingen av dere diabetes. AnonymDiskusjon er 14 år. Han er en vandrende hormonbombe, ingenting stemmer i de årene. Likevel kan det være greit med en tur til fastlegen. Kallepetrus, jeg tipper at du også er i den alderen. Ikke ta ting så tungt, du er som nevnt i en alder for ting ikke henger helt sammen. Samme råd til deg. Besøk fastlegen. Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Er 16. Tja, kan vel ikke skade å dra til legen. Greit å høre at alt er bra, noe jeg egentlig regner med at det er. Men akkurat diabetes har jeg fint lite lyst til å ha/få. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Jeg ble plutselig bekrymret over at jeg kanskje hadde diabetes type 2. Mamma har type 1, mormor har type 1. I det siste har jeg vært tørst. Jeg har vært oppe et par timer, og er allerede på min tredje saftflaske (0.9L). Tisser relativt ofte. Har nettopp vært på en bitteliten penicilnkur på en uke. Så, jeg tok nettopp en blodprøve, den viste 5.5. Det er litt høyere enn de andre gangene jeg har testa meg selv (for moro skyld). Jeg tror ikke det er noe faretegn, jeg hadde nettopp spist tre biter mørk sjokolade. Skal ta en ny en når jeg er sulten og skal til å spise. Vil helst at den skal være rundt om 4.7 (viste det en gang da jeg kom hjem ifra jobb, sulten). Lenke til kommentar
vidor Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Det var ikke meningen å skremme noen av dere. Det var bare et tips for å utelukke at kunne være diabetes. Bra å få tatt en test for å være helt sikker, for om det er diabetes så bør man ta tak i det med kostholdet. Det å gå med høyt blodsukker over tid er helseskadelig, derfor er det viktig å ha kontroll på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå