Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blir tørst oftere enn før

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei,

Vel, før drakk jeg ikke så mye vann daglig..drakk heller noe annet.

Men nå plutselig syns jeg vann smaker godt og drikker 3-4 glass..jeg blir veldig mye tørst. Jeg pleier ikke å være så mye ute enn å gå på skole(hakke vært så særlig ute de siste 4 månedene) .

Vel, spiser heller ikke mye grønnsaker...frukt, Men corn flakes..og korn produkter spiser jeg mye av.

Kan det være noe i sammenheng av dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3-4 glass vann er ikke så mye. Jeg drikker gjerne 4-5 liter på en dag jeg.

Men hvorofr begynner jeg plutselig å like vann, og drikke mer av det når jeg ikke drakk så mye før..hvorfor blir jeg tørst oftere?

PS: Lol, sk!ppy du vet sikkert hvem jeg er :p

Tips: Vel, er fra IT forumet..Gjør ingenting om jeg avslører meg :L

Lenke til kommentar

Dette kan være et symptom på diabetes.

Du bør vurdere å ta en blodsukkertest hos fastlegen og evt en glukosetoleransetest for å sjekke sukkermetabolismen din.

Hvis du ønsker å sjekke blodsukkeret selv kan du ordne deg en måler her:

http://abbottform.no.strd.se/

Du får også tak i målere på apoteket.

Mann?? du tuller nå?? Omg, om jeg får Diabetes må jeg leve med det resten av livet??..Jeg spiser masse brød..Så, trukke det er symptom på diabetes ? :|

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Men du drikker vel mer enn 3-4glaqss hver dag? Hvor store er de glassene? Du skal være glad for at du har begynt å like vann, det er bare tull og ikke like vann.

Lenke til kommentar

Siden du ikke får gjort noe med dette før mandag, tidligst:

Vanlige symptomer på diabetes type 2 (ikke arvelig) er tørste, hyppig vannlating, nedsatt allmenntilstand(trøtt,slapp) og nedstemthet.

Så, det betyr at vis jeg får Type 2, må jeg leve med det resten af livet?

Du vil vel alltid ha diabetes, men du kan bli så godt som symptomfri ved behandling.(Nå er ikke jeg lege så hvis du har diabetes, stol mer på legen enn meg)

Lenke til kommentar

Å bli veldig tørst er en av de tydeligere symptomene på diabetes, så få deg testet.

Det gjør ingenting..Jeg tror det uansett går ann å kurerere type 2.

Ved å spise mindre Sukker senere..Så når jeg får vite at jeg har fått det, så bare spiser jeg sunnere :)

PGA : Pinlig å si til foreldre å få meg testa...osv

Lenke til kommentar

Det er ikke noe pinlig med det. Men hvor gammel er du? Og er du overvektig? Hvis du nå er ung, har en normal kropp, ikke føler deg slapp så er du mest sannsynlig ikke syk.

14, er ikke overvektig , lol , er undervektig..Veier så vidt 45 kilo...Ja jeg føler meg trøtt midt på dagen klokka 1600-1700 tida.

Men tror det er fordi jeg sover så sent om natta..

Så, troor du jeg har diabetes..?

Lenke til kommentar

Det er ikke noe pinlig med det. Men hvor gammel er du? Og er du overvektig? Hvis du nå er ung, har en normal kropp, ikke føler deg slapp så er du mest sannsynlig ikke syk.

14, er ikke overvektig , lol , er undervektig..Veier så vidt 45 kilo...Ja jeg føler meg trøtt midt på dagen klokka 1600-1700 tida.

EDIT: Veier 50kilo..har visst gått 5 kilo opp :omg:

Lenke til kommentar

Slenger meg på denne. Jeg er ung, har normal kropp, føler meg slapp, er sjansen stor for at jeg er syk? Jeg drikker ikke så mye vann, siden jeg har tilgang på noe bedre stort sett hele tiden. Men jeg drikker mye, nok til at de rundt meg reagerer. Pisser 100 ganger i løpet av en dag også.

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig er du frisk. Men det skader ikke å teste seg. Hvis du føler deg veldig slapp så kan en tur til legen være en god idé.

Lenke til kommentar

Slenger meg på denne. Jeg er ung, har normal kropp, føler meg slapp, er sjansen stor for at jeg er syk? Jeg drikker ikke så mye vann, siden jeg har tilgang på noe bedre stort sett hele tiden. Men jeg drikker mye, nok til at de rundt meg reagerer. Pisser 100 ganger i løpet av en dag også.

Ja, du har virkelig Diabetes..Det sto at på en nettside at de som drikker mye og pisser mye = diabetes..Men jeg pisser ikke særlig mye..2-3 ganger/dagen..Men drikker mye..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...