Welcro Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Da har jeg dannet meg et noenlunde bilde av hva slags komponenter jeg skal bestille til mitt nye Sandy Bridge prosjekt. I teorien er jeg i grunn litt misfornøyd mtp. pris. Hadde helst sett at prisen lå på 7-8 tusen kroner. Lurer på om dere kan komme med innspill og råd angående komponentene i forhold til pris og ytelse? Kan legge ved at jeg senere vil kjøre Crossfire, lurer da på om denne konfigurasjonen er optimal. Er også litt usikker rundt kjøling. Takker for svar. (PS! Alle komponentene er bestilt fra Dustin) Endret 16. januar 2011 av Watcher Lenke til kommentar
Welcro Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 Kan også legge ved at jeg allerede har en 850w modulær PSU fra før. Lenke til kommentar
ManheiM Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 du kunne ha spart noen kronajser ved å droppe os og skaffe den på en "annen måte" selv Også kan du få en 60 gb ssd, ved å legge til et par hundre lapper til, men 40 gb bør holde hvis det er forbeholdt os bare. Men syns oppsettet ditt ser veldig bra ut. Det bruker å medfølge kjølepasta på cpu kjølere, en liten tube ved siden av så du kan smøre på selv. Så kan egentlig droppe den du har valgt, hvis du ikke har noen spesielle krav. Armlenka kan du også droppe, bare huske på å ta på metallet på kabinettet før du tar på noen andre komponenter for å lade deg ut. Lenke til kommentar
Welcro Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 Ok, da gjør jeg det. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Vil anta at 40GB til Windows er litt i minste laget. Det hender man ønsker å installere Office der, enkelte andre programmer, og det er litt kjekt å ha det mest brukte spillet der, da det loader rimelig mye raskere. Ville seriøst vurdert minst en 60GB, om ikke 80. Når det gjelder Windows7 og lisens, er jeg litt uenig i ManheiM. Denne gang har Microsoft virkelig laget et godt operativsystem, og lisenspengene har de fortjent. M$ burde kanskje vurdert å redusere lisenskostnadene, men det er en annen sak... Antistatisk armlenke har jeg aldri helt sett behovet for. Har fiklet rimelig mye med pc opp gjennom årene, og aldri grillet noen komponenter. Eneste man kan prøve å unngå er å tusle rundt på et ullteppe med fleecesokker. Lenke til kommentar
ManheiM Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Er enig med deg newman221 om at ms absolutt fortjener lisens pengene, men siden ts er ute etter å spare penger, så gav jeg han bare et tips. Jeg personlig foretrekker w7 framfor os x, vet ikke hvorfor, mulig fordi jeg foretrekker å sitte på stasjonær i forhold til bærbar Lenke til kommentar
johome Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Ville ha byttet ut SSD'en med Crucial C300 Ytelsen er mye bedre. Kan ikke se noen harddisk i oppsettet. Samsung F3 er bra. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Ja, harddisk mangler ja. Kan hende han har en fra før, siden han allerede har PSU. C300 er en meget bra SSD. Kontrolleren som sitter på den er mye bedre enn den som er i OCZ sin. Lenke til kommentar
Welcro Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 Er litt usikker på kabinett. Foreløpig står valget mellom Corsair 800d, og Fractal XL. Synes 800d blir litt i dyreste laget kanskje. Noen tips angående valg av fulltower kabinett? Hadde helst sett for meg et kabinett med sidevindu, god kjøling og gode muligheter for cable management. Lenke til kommentar
johome Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Jeg har iallefall hørt at HAF X skal være bra. Lenke til kommentar
Lambern Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Angående hovedkortet vil jeg bare gjøre oppmerksom på at crossfire/sli er begrenset til x8/x8 hvor mye dette faktisk vil påvirke ytelse i forhold til x16/x8 eller x16/x16 er jo litt omdiskutert. Kan jo også tipse deg om HW's crossfiretest av 6970/6950 Lenke til kommentar
Welcro Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) Vet om dette, men har hørt at forskjellen vil være minimal, max 5-10% forskjell. Når det gjelder FPS i spill vil det nok også ha minimalt å si. Men finnes det i det hele tatt P67 kort som støtter 16x/16x i Crossfire da? Endret 18. januar 2011 av Watcher Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Er litt usikker på kabinett. Foreløpig står valget mellom Corsair 800d, og Fractal XL. Synes 800d blir litt i dyreste laget kanskje. Noen tips angående valg av fulltower kabinett? Hadde helst sett for meg et kabinett med sidevindu, god kjøling og gode muligheter for cable management. Corsair Graphite 600D er et knallbra midi-tower. Rundt 1400-1500 kroner på Komplett, ganske stort, knall design (Hvite LED lys) og med masse tilkoblingsmuligheter og nyttige greier (som viftekontroller og en Usb 3.0 port) osv. Det utfyller 2 av kravene dine veldig godt. Det har da ikke sidevindu, som er eneste mangelen. Det er klassifisert som midi-tower, men det er faktisk større en enn del fulltower's. Du slipper også det veldig aggressive utseendet til HAF serien. Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) Tror jeg hadde gått ned fra 8gb RAM til 6 eller 4 og kjøpt en SSD på 128 GB eller 80Gb Endret 18. januar 2011 av Ownbeef Lenke til kommentar
Lambern Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Vet om dette, men har hørt at forskjellen vil være minimal, max 5-10% forskjell. Når det gjelder FPS i spill vil det nok også ha minimalt å si. Men finnes det i det hele tatt P67 kort som støtter 16x/16x i Crossfire da? Du får p67 kort med full støtte for CF/SLI med bet blir jo for dyrt da. Er ikke noe jeg ville ha prioritert med ditt budsjett Lenke til kommentar
Welcro Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 Er litt usikker på kabinett. Foreløpig står valget mellom Corsair 800d, og Fractal XL. Synes 800d blir litt i dyreste laget kanskje. Noen tips angående valg av fulltower kabinett? Hadde helst sett for meg et kabinett med sidevindu, god kjøling og gode muligheter for cable management. Corsair Graphite 600D er et knallbra midi-tower. Rundt 1400-1500 kroner på Komplett, ganske stort, knall design (Hvite LED lys) og med masse tilkoblingsmuligheter og nyttige greier (som viftekontroller og en Usb 3.0 port) osv. Det utfyller 2 av kravene dine veldig godt. Det har da ikke sidevindu, som er eneste mangelen. Det er klassifisert som midi-tower, men det er faktisk større en enn del fulltower's. Du slipper også det veldig aggressive utseendet til HAF serien. Skal sjekke det ut. Lenke til kommentar
Welcro Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 Jeg har jo også som vist ovenfor bestilt en Corsair A70 CPU kjøler. Er jo ikke akkurat noen megakjøler, men noen her som vet hvor mye bedre den yter enn en stock kjøler? Hva kan jeg forvente av forskjell i temperatur under overklokking f.eks.? Lenke til kommentar
Welcro Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 Angående SSD. Noen som vet noe om Corsair Force 60GB og Corsair Nova 64GB? Det er vel kanskje best å gå for C300 uansett? Lenke til kommentar
Lambern Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Force serien til Corsair er visstnok plaget med bleuscreens. Nova er litt treigere i forhold til c300. Lenke til kommentar
Welcro Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 Kunne jeg egentlig ha droppa P67P8 PRO-modellen til fordel for denne; http://www.dustinhome.no/pd_5010544481.aspx Hva blir isåfall forskjellen? Tenker primært hvis jeg vil kjøre SLI/Crossfire. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå