Solavgs Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Hei Jeg er en gutt som går tredje året på vgs og regner med et snitt på 4.8/4.9 I tillegg har jeg 3 ekstra poeng (realfag) så da blir det ca. 5.1/5.2 i snitt. Kommer jeg inn på NHH nå til høsten eller må jeg ta eksamen i noen fag for å forbedre karakterene? På forhånd takk Endret 16. januar 2011 av Solavgs Lenke til kommentar
operg Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 I år ville du ha kommet inn med 52 poeng, men ikke med 51 poeng, se følgende liste: http://www.samordnaopptak.no/arkiv/statistikk/10/poenggrenser_vara_hoved_10.html Dette varierer fra år til år, så du ligger helt på vippen. Det du bør gjøre er selvsagt å jobbe så hardt du kan og i beste fall øke snittet ditt til 5.0-5.1. Du bør også ta opp noen fag du har fått 3 eller 4 i før du slutter på videregående. Dersom du ikke kommer inn og heller tar opp fag etter at du er ferdig på VGS, sløser du ikke bare bort et år, men havner også i en kvote der det er vanskeligere å komme inn. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Hank inn så mange seksere dette semesteret, ta et år i militæret, så er du inne EDIT: Eller bare kom inn rett etter vgs, men hvis du er nære vil de fire ekstrapoengene sannsynligis få deg inn da det ikke pleier å være mer enn 4 poeng forskjell fra ordinær- til primærkvoten. Endret 17. januar 2011 av haarod Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå