Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kompisen min er aldri edru....Drikker hele tiden.

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har en kompis som drikker hele tiden. Han er 18 år gammel.

Jeg var på besök hos han heromdagen i den lille leiligheita hans. Det var tomme ölflasker overalt. Jeg telte dem ikke, men jeg er sikker på at det var bortimot 200 tomme ölflasker som lå strödd overalt.

Helt siden han var 15 år gammel har han skrytt over at han er alkis. Skryte om at man er avhengig av alkohol...Hva faen? Og det har ikke blitt bedre nå som han er 19 år. Nå kjöper han öl og fisherman 21% fra polet omtrent hver dag. Han drikker på morgenen för han drar på skolen, han har med fisherman 21% på skolen....Husker noen episoder fra ungdomsskolen, 2 ganger på bare noen måneder kom han til skolen dritings kanon.

Jeg spurte han om han var alkis da jeg besökte han, og så alle tomme flaskene. "Ja, selvfölgelig er jeg alkis, jeg er en skikkelig alkis" sa han. Han skryter om det. På Facebook skriver han nesten hver eneste dag at han drikker...

Jeg synes rett og slett synd på han. Ikke for at jeg er stort bedre selv, det går sjelden en dag uten at jeg er alkoholfri. Men uansett, jeg er urolig for han. Han drikker jo ekstremt mye...Det er ikke ofte at man ser han edru, for å si det sånn.

Jeg vil jo ikke at han skal ödelegge livet sitt på den måten...Kan også tillegge at han tar medisin mot ADHD, og det er jo ikke så lurt å blande med alkohol. :roll:

Noe jeg kan si til han, slik at han skjerper seg? Ikke for at jeg tror det er til noen nytte men....

Jeg vet at faren hans har värt på han flere ganger angående drikkingen, men det gir han faen i.

Er det noe jeg kan gjöre, tror dere? Jeg er jo urolig for kompisen min...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner deg veldig godt at du er urolig. Tror ikke han drikker fordi han syns det er tøft, hvis han gjort det siden han var 15, og nå er 19. Burde ha vokst det fra segda. Ut ifra det du beskriver så vil jeg tro at det ligger andre grunner til, som gjør at han må drikke konstant. Godt mulig at han har psykiske lidelser. Hadde en kamerat som også var 19, og han drakk mye den siste tiden. Han hadde store psykiske lidelser, og endte til slutt opp med å ta livet av seg :cry: Han hadde null respekt for alkohol og piller. Puttet inn det som han fant der og da. Så burde gjøre noe, før det er for seint. forferdelig følelse å ha i ettertid når du spør deg selv om du kunne ha gjort noe for å forhindret det. Beste kameraten jeg hatt, også døde han fra meg på den måten. Hvis du bryr deg, så meld fra til noen. Gi han hjelp.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Høres for meg ut som han medisinerer seg selv med alkohol og "markedsfører" det som en livsstil siden han føler det mer akseptabelt. Det er sikkert mulig for ham å få hjelp ganske fort, særlig siden han er så ung, problemet er at han er blitt såpass gammel at han må ta hovedinitiativet selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...