Gå til innhold

noen som vet om en tatoverings butikk som man kan være 16 år?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lytt til svarene du får. Vent to år, så kan du velge og vrake i all verdens studioer og kan få det ypperste om du vil.

 

Nå er du nødt til å velge blant de studioene som ikke tar så tungt på normer og regler, og hvis de først lemper på noe (aldersgrenser) er det mer tilbøyelige til å lempe på noe annet også (hygiene, profesjonalitet, service).

 

Armen din er der om to år også, dette er ikke noe du må ha i går.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

18 års aldersgrensa (eventuellt 16 år med tilatelse fra foresatte) er ei grense som tattovererane har laga seg sjølv.

 

Det er ingen spesifik lov om at det ikkje er lov å tattovere mindreårige. Men ei 18 års grense gjer det lettare sidan det då ikkje er tvil at vedkommande er i stand til å bestemme dette sjølv og veit kva ei tattovering innebærer.

Men det har vært tilfeller der foreldrene til mindreårige har anmeldt tattovør, men då med bakgrunn på meir generelle straffeparagrafer.

Det er uansett vanskelig å hevde f.eks legembeskading dersom vedkommande har samtykka, dersom du skal vinne fram med ein slik påstand så må du sannsynleggjere at tattovøren burde forstå at den mindreårige personen ikkje var i stand til å gjere ei velreflektert besluttning om å tattovere seg eller ikkje.

 

Det er med andre ord ikkje umogleg at du kan få seriøse tattoverere til å gi deg tattovering sjølv om du er under 18 dersom du kan overbevise dei om at dette er gjennomtenkt og noke som du ikkje kjem til å angre på.

Men det er mykje lettare for tattovøren å seie nei en det er å risikere dårlig omtale og missfornøgde kundar ved å seie ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Detta var ikke mye til svar, Men jeg veldig sikker på at dette er noe jeg vil nå.

Tatoveringer jeg skal ha er veldig simpel og betyr veldig mye for meg, grunnen er fordi jeg er kommet i en ny fase i livet, og denne tatovering skal minne meg på en tid som ikke kan glemmes

 

Hvilken fase er det? har du blitt ferdig med stemmebytte:)

 

Tenk deg om før du skriver slikt. Han har kanskje hatt en sykdom og kommet seg ut av den. Du vet ikke hans personlige grunn. Kanskje er den så sterk at han ikke vil dele den.

Lenke til kommentar

Sjekk med Stay true tattoo (personal art tattoo har byttet navn) i ski. http://www.staytruetattoo.no/HP.html

Der har du blant annet Birdie som er helt konge.

 

De tar piercinger i ansiktet på 16åringer med foreldrenes samtykke, vet ikke om det gjelder tatoveringer også.

 

Jeg vet ikke hva din grunn er, men det jeg har sett av tattoo på de under 18 er det få ting jeg har likt. Har også en som rett og slett har en helt forferdelig dårlig utført tattoo. Folk anbefaler deg å vente, det gjør jeg også. Men, drar du til et shabby studio, bare fordi du ikke greier å vente 2år, er du rett og slett dum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...