Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk innlevering

Anbefalte innlegg

Jeg må ha hjelp til å rette teksten min!

Den er skrevet raskt så det er sikkert en del slurvefeil som jeg ikke har fått med meg.

Task 7, a good descision.

Barrack Obama signs the new healt care law:

I have chosen to write about Obama he is the first African American president in the USA, and only that itself I think is pretty difficult to achieve. I chose to write about Obama when he signed the new healt care law in America. The reason for why I chose to write about this is because this was so important for the USA inhabitants, at least the poor. An another reason for why I chose to write about this is beacause there have been so many presidents before obama that have failed or they have not wanted to sign it and only Obama made it.

Barrack Obama was born 4 August 1961 and became the 44th president in the USA in January 2009. He became the first African American president in the USA.

In March 2009 Obama finally signed the new health reform. The healh reform should give around 32 million Americans without health insurance should covered some of their health expenses and the insurace would also be much more cheaper for many more Americans. I thought this was a very good descision by Obama because there were so many people in the USA that dont had enough money to afford it.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er over halve oppgaven om hvorfor du valgte å skrive om Obama?

Du bør lese over teksten din noen ganger. Mange slurvefeil som ikke har noe med grammatikk å gjøre og mange slurvefeil som har noe med grammatikk å gjøre. Mange av setningene dine er lange, og kan med fordel deles opp i både to og tre setninger.

Forresten:

Healt - health

Lenke til kommentar

Det kan kanskje vært lurt å skrive mer om hans fortid. Kanskje få med at han har vært Senator for Illinois, hva klarte han å opprette der? Hvorfor fikk Obama med seg så mange som ellers hadde vært helt uinteressert i valget. Litt mer om hva som gjør Obama til en så spesiell person, og at han er et eksempel på "the american dream".

Teksten ser helt grei ut, kanskje litt kort, men det er kanskje bare et første-utkast ;)

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke gitt deg noen karakter før du hadde rettet opp Barrack Obama til Barack Obama.

Edit: etter en gjennomlesning ser jeg at det er relativt mange gramatiske feil i teksten. Mange nok til at jeg ikke orker å gjøre lærerens jobb. :)

EDIT 2:

Off topic, er det ikke slik at helsereformen til Obama gjør det OBLIGATORISK å kjøpe forsikring. Det gjør ikke forsikring eller helsetjenester gratis.

Er av sterk tro at denne reformen ikke er mer enn en glorifisert bailout til forsikringsselskapene. De vil vel ha sin del av kaken de og.

Endret av Tensai
Lenke til kommentar

Her er en alternativ begynnelse til deg, prøv å arbeide deg ut i fra dette, så går det nok bedre ;)

The Affordable Care Act is at last, after two years in the White House, a fact. I`ve chosen to focus on Barack Obama and his achievements , as I believe this answers this task in a efficient and understandable way. As disappointed as many might be over his results, we are not to forget that he promised change, and change we got all right. Maybe not for the better, but as a wise man once said, you have to fall to rise.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...