Gå til innhold

Asus P4P800D Minne og ingen boot problemer

m-kane

Anbefalte innlegg

Har slitt med en kasse med dette hovedkortet siden jeg fikk det. Startet i utgangspunktet med Geil PC3200 Ultra. Det fungerte for såvidt greit, så lenge jeg ikke forsøkte å kjøre det på spec. timings. Måtte kjøre høyeste timings for at maskinen skulle være stabil. Minnesjekk programmer fant masse feil på standard (DDR400) hastighet.

Prøvde så Golden Dragon PC3500 -> Ingen boot (Dama fra |-|elvete sa "Failed due to CPU overclocking") Fikk brikkene til å virke sammen med de andre geil brikkene, men ikke F om den vil boote fra de.

Full av pågangsmot forsøkte jeg så Corsair TWINX 3200LL. Ingen boot, samme melding som på Golden Dragon.

Geil PC3200 Ultra er til sjekk hos PS. Golden Dragon returnert, og det ser ut til at Corsair også går i retur....

Fatter bare ikke hva det er som lager så mye klur?

Tips mottas med takk! Har resatt CMOS, Alt starter, men det kommer ikke noe på skjermen (Ei heller noen feilmeldinger. Den bare starter, CD/HD lys lyser, men ingenting skjer, ikke no telling av ram, nothing, nix, nada)

Like før Komplett får HK i retur også :grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter her og fikler med min maskin basert på samme HK. Jeg fikk ikke installert XP pga. at jeg hadde satt RAMen i slot A1 og B2 (de blå,) men da jeg flyttet den ene brikken til A2 gikk det bedre. Du kan jo prøve det før du returnerer.

(Ikke det at maskina mi fungerer, har prøvd i to dager å installere XP/Linux på den. :( )

Lenke til kommentar

Føler med deg!

Har forsøkt med to brikker, en brikke, alle slotene. Ingenting.

Skjønner ikke hvorfor den ikke POSTer! Alt har fungert (OS osv er installert) men med nye brikker er det ikke pokker om den vil. Og jeg har ennå ikke funnet et eneste sett RAM brikker som fungere skikkelig på lovet hastighet.

Lenke til kommentar
Føler med deg!  

Har forsøkt med to brikker, en brikke, alle slotene. Ingenting.  

Skjønner ikke hvorfor den ikke POSTer! Alt har fungert (OS osv er installert) men med nye brikker er det ikke pokker om den vil. Og jeg har ennå ikke funnet et eneste sett RAM brikker som fungere skikkelig på lovet hastighet.

Hei sitter her med et asus P4C800 og har samme problemene,bytter jeg tilbake til abit kortet er alt ok,det er samme utstyr jeg bruker på begge, har også prøvd med corsair uten hell.

Lenke til kommentar

Ser ut for at Asus gir ut B-vare for tiden :evil:

Har søkt på google osv og det ser ut til at det er rimelig mange problemer med disse kortene (P4*800 serien). Aner ikke om det er BIOS eller hva det er, men det er tydelig at de sliter :shrug:

Er kjipt å ha lagt ut 10K+ på ny kassse og ikke kunne ha brukt den de 3 ukene jeg har hatt den :grumpy:

Lenke til kommentar

Jeg har også det inntrykket av at det er rimelig mange som sliter med P4*800 kortene. Så hvordan Asus har klart å få en pris av Intel for P4P800 kortene skjønner ikke jeg noe av. Lista over kompatibelt minne er ikke spesielt lang på Asus sine sider, men jeg tok det jo med en klype salt da jeg bestilte. :roll:

Begynner å angre intenst på at jeg ikke valgte det Intel HK jeg vurderte istedenfor. Har alltid vært fan av Asus men nå er jeg sikkelig skuffa. Selv om jeg får maskina opp å kjøre kommer jeg bare til å lure på hvor lenge det er til neste feil dukker opp.

Opprettet en post her, og jeg har vel kommet til den konklusjonen at mest sannsynligvis alle problemene jeg har hatt skyldes at minnet ikke er kompatibelt.

Nå sender jeg snart HK tilbake til Komplett og bestiller nytt fra Databutikken.

Lenke til kommentar

Har fått installert XP nå. Byttet ut skjermkortet (Abit Siluro GF4 Ti4200 64MB DDR) med mitt gamle ATi 3D Rage IIC PCI 8MB SD-RAM så funka alt som ei kule. Ser ut til at maskina skrev til RAMen på skjemkortet i tillegg til den vanlige. Så må jeg bare finne ut hvordan jeg får det til å fungere med GF4 kortet, og teste ut om RAMen virkelig ikke kan kjøre i dual channel.

Hvis du finner ut eksakt hvilken RAM modell du har og laster ned pdfen på den, kan du finne ut mer om hvordan fungerer. Sendt en mail til Asus, fortell hvilket HK og RAM du kjører og spør dem hvordan du skal sette opp RAMen i bios. Du kan jo også spørre hvordan du kan re-sette bios. De har hatt veldig god support før ihvertfall.

Det store problemet (og den store fordelen) med dette kortet er at det er alt for mye å skru på. Det er jo et versting kort så hvis du får det til, vil det nok være verdt det. Ikke gi opp enda. ;)

Lenke til kommentar

Fikk kassa opp igjen..... Fikk nye Geil PC3200 Ultra av PS.

Satte de i, så startet den med en gang :shrug:

Satte timingene til det tregeste, økte volt litt (2,65), avsluttet, satte i corsair igjen. Startet fint ????

Satte timings til SPD og AUTO volt. Og den startet - dette var samme oppsett som møkkakassa hadde i utgangspunktet?

Gir snart opp dette kortet :lol:

Når jeg først er i gang, hvor mye tåler PC3200 LL modulene av volt?

Og de er etter sigende specet til 2-3-2-6, mens de legger seg på 2.5-3-2-6 ifølge z-cpu?

Får teste litt.

Rareste HK jeg noen sinne har vært borti......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...