Trag Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Hei. Jeg er førstegangsbygger, som har lest en del rundt på forumet her i det siste for å komme frem til et oppsett. PC'en skal i hovedsak benyttes til gaming og noe foto og video redigering. Gaming vil i hovedsak foregå på en skjerm (desktop'en skal gå over 2 skjermer). Jeg ønsker et system som kan vare en stund, og er derfor villig til å investere ekstra i komponenter jeg kan bruke videre (PSU, kabinett, mer?), og at det er mulighet for å oppgradere senere (SLI etc). Det er noen deler jeg er veldig usikker på: Kabinett: Her vurderer jeg Fractal Define R3, men var usikker på plass og kjøling, så satt opp coolermasteren. Hvordan er disse i forhold til hverandre? Vil jeg få plass til oppsettet (med SLI i fremtiden) i Fractal Define R3? Minne: Her har jeg ikke så god oversikt. Er minnebrikkene jeg har satt opp ok? Er 8GB overkill? Hva er egentlig forskjellen på Dominator og Vengeance? SSD: Hørt (på forumet her) at denne disken ikke er 100% optimal, men noe av det bedre som kan bestilles fra dustin. Burde jeg ta meg bryet med å bestille SSD separat fra annen leverandør? CPU kjøler: Vurderer H70 i steden. Er det verd de ekstra kronene for å få vannkjøling? Videre har oppsettet mitt blitt litt dyrere enn jeg først hadde sett for meg (I overkant av 13k med OS). Er det noen komponenter jeg kan bytte ut for å spare penger uten at det går nevneverdig uttover ytelsen? Oppsett: Kabinett - COOLER MASTER FT HAF X Minne - CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE SSD - OCZ VERTEX 2 2,5" 120GB SSD Hovedkort - ASUS P8P67 EVO P67 S-1155 ATX PSU - CORSAIR HX 750W Skjermkort - GIGABYTE GEFORCE GTX 570 CPU - INTEL CORE I5 2500K CPU kjøler - CORSAIR A70 HDD - SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB DVD - SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X Tar veldig gjerne i mot alt av inspill og kommentarer. -Trag Endret 16. januar 2011 av Trag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå