Gå til innhold

SB - Gaming - ca 12k - Valg av komponenter

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er førstegangsbygger, som har lest en del rundt på forumet her i det siste for å komme frem til et oppsett. PC'en skal i hovedsak benyttes til gaming og noe foto og video redigering. Gaming vil i hovedsak foregå på en skjerm (desktop'en skal gå over 2 skjermer).

Jeg ønsker et system som kan vare en stund, og er derfor villig til å investere ekstra i komponenter jeg kan bruke videre (PSU, kabinett, mer?), og at det er mulighet for å oppgradere senere (SLI etc).

Det er noen deler jeg er veldig usikker på:

Kabinett: Her vurderer jeg Fractal Define R3, men var usikker på plass og kjøling, så satt opp coolermasteren. Hvordan er disse i forhold til hverandre? Vil jeg få plass til oppsettet (med SLI i fremtiden) i Fractal Define R3?

Minne: Her har jeg ikke så god oversikt. Er minnebrikkene jeg har satt opp ok? Er 8GB overkill? Hva er egentlig forskjellen på Dominator og Vengeance?

SSD: Hørt (på forumet her) at denne disken ikke er 100% optimal, men noe av det bedre som kan bestilles fra dustin. Burde jeg ta meg bryet med å bestille SSD separat fra annen leverandør?

CPU kjøler: Vurderer H70 i steden. Er det verd de ekstra kronene for å få vannkjøling?

Videre har oppsettet mitt blitt litt dyrere enn jeg først hadde sett for meg (I overkant av 13k med OS). Er det noen komponenter jeg kan bytte ut for å spare penger uten at det går nevneverdig uttover ytelsen?

Oppsett:

Kabinett - COOLER MASTER FT HAF X

Minne - CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE

SSD - OCZ VERTEX 2 2,5" 120GB SSD

Hovedkort - ASUS P8P67 EVO P67 S-1155 ATX

PSU - CORSAIR HX 750W

Skjermkort - GIGABYTE GEFORCE GTX 570

CPU - INTEL CORE I5 2500K

CPU kjøler - CORSAIR A70

HDD - SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB

DVD - SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X

Tar veldig gjerne i mot alt av inspill og kommentarer.

-Trag

Endret av Trag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...