Kazooo Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Kjøpte meg nettop en ny 2TB ekstern harddisk med 7200rpm. Den skal hovedsaklig brukes til backup. Jeg studerer TV produksjon i England. På skolen bruker vi Mac, men jeg bruker PC hjemme. Jeg forstår at 4GB begrensningen på filer er borte på exFat-systemet, og derfor lurer jeg på om jeg bør formatere HELE disken som exFat eller om jeg skal ha to partisjoner. 1,5TB mac-formatert f.eks. og 500GB med exFat. Exfat-partisjonen ville isåfall bare blitt brukt til å overføre ferdige videofiler, ikke hele prosjekt. Noe Mac-partisjonen ville. Er det noen grunn til hvorfor jeg IKKE burde formatere hele som exFat??? Endret 16. januar 2011 av Kazooo Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Berre så du er klar over dét, er det fult mogleg å innstalere støtte for Mac partisjon (HFS) i Windows. Eg fann det på Mac OSX plata. Eg rekner med dette fungerer greitt å berre innstalere på ein vanleg maskin óg, men ta meg om eg tek feil no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå