Gå til innhold

Gameboyen funker ikke

lilje101

Anbefalte innlegg

Jeg fant nylig igjen min gamle Gameboy (Advance SP) i kjelleren. Den har ikke vært brukt siden en flytur for 3-4 år siden, men da fungerte den helt perfekt.

Uansett, den har ligget i en kald kjeller i over 3 år nå, i en sekk eller hva det var. Kjelleren er ikke særlig fuktig, men det blir kaldt der.. Jeg fant også igjen laderen, og den har ladet siden i går kveld. Likevel lyser ladelampen rødt..

Når jeg skrur den på, skjer det ingen ting. Ikke en lyd og ingenting på skjermen. Men så lenge ladelampen lyser, er jo det rart. Den ser helt fin ut også. Jeg har prøvd å skru opp til der batteriet ligger, men det hjalp heller ikke. Så da lurer jeg på hvordan jeg får fikset dette? Er batteriet ødelagt eller spillet ødelagt?

Det burde jo ikke bli det av å ligge i en kjeller noen år.. Ihvertfall så lenge det ikke har blit utsatt for vann eller fukt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok fullt mulig at den er død etter kulde ja. Husker jeg la game boyen ved siden av meg i bilen, og på de 10 minuttene vi kjørte ble save filen korrupt på pokemon spillet mitt. men såklart, det var jo spillet da, ikke selve game boyen.

Lenke til kommentar

Siden ladelyset forblir rødt betyr det at batteriet ikke vil ta til seg strøm. Men skal bare være å bytte batteriet for å få den fin igjen. Dette skaffes billig på ebay og er lett å bytte;)

Edit: Samme gjelder deg Mikaeru. GB spill bruker et lite batteri for å huske save files, så er bare å bytte batteriet så er spillet i orden:)

Endret av Dataprob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...