StinaStina Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 En mann som har voldtatt meg,og gjort meg veldig mye vondt, har nettopp fått facebook, jeg lurer på om det er lurt å ta vekk vennelisten sin fra utsiden eller om jeg skal prøve å late som ingenting nå? Noen som har tips? Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Du kan blokkere enkeltpersoner på facebook. Det ville jeg gjort hadde jeg vært deg i alle fall. 2 Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Jepp! Account/Konto => Privacy/Privatliv => Block lists. Søk opp etter navn og velg person du vil blokkere, så blir du "usynlig" for vedkommende. Lenke til kommentar
StinaStina Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 Noen sier til meg at jeg må fjerne vennelisten min pga han, noen tipser meg å late som ingenting. Jeg tenkte på å blokkere han, men hvis jeg blokkerte han kan han lage en annen profil sa noen, og se derfra, og få reaksjoner utfra at han oppdager at han er blokkert. Jeg har fjernet vennelisten fra utsiden, og all info, føler det er rett valg. Grøss Grøss... ble kald i kroppen av å oppdage at han hadde kommet inn der.... Lenke til kommentar
Jens-petrus Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Du kan kanskje endre visningsinstillingene dine? Altså slik at kun de på vennelisten din kan se informasjon om deg. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Bare skjul profilen din for ikke-venner, bør vel ikke være verre enn det. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Har denne personen blitt straffet for sine handlinger, forresten? Lenke til kommentar
StinaStina Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 Nei , han har aldri litt straffet for handlingen, og heller aldri saksøkt for dette. I forbindelse med en annen rettslig sak, der han gikk til sak mot meg, ønsket jeg å ta det opp, men ville aldri bli trodd. Nå har han nettopp fått facebook. Det er en stund siden dette skjedde, og jeg er veldig usikker på om han fortsatt kan gjøre ting vanskelig for meg igjen, eller om han har lagt alt bak seg. Mannen er kald tvers igjennom, utfra hvordan jeg kjenner han, og jeg er veldig redd for at han lagde denne facebooken for å finne på et "sprell" på en eller annen måte. Han har lagt ut vennelisten sin selv, og har en annen som også har vært veldig urimelig mot meg på vennelisten. Jeg skjønner ikke hvorfor han la ut listen sin på denne måten, siden han vet at det ville gjøre meg forferdelig av å se den andre personen innpå listen hans. Jeg mistenker dette for å være for å provosere nok en gang, det er han ekspert til. Jeg velger å late som ingenting, og regne med på at han vil slutte å plage meg igjen. Har ikke blokkert han, og bare lar det ligge, og håper på det beste. Fyren bor tross alt på andre siden av landet. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Nei , han har aldri litt straffet for handlingen, og heller aldri saksøkt for dette. I forbindelse med en annen rettslig sak, der han gikk til sak mot meg, ønsket jeg å ta det opp, men ville aldri bli trodd. Nå har han nettopp fått facebook. Det er en stund siden dette skjedde, og jeg er veldig usikker på om han fortsatt kan gjøre ting vanskelig for meg igjen, eller om han har lagt alt bak seg. Mannen er kald tvers igjennom, utfra hvordan jeg kjenner han, og jeg er veldig redd for at han lagde denne facebooken for å finne på et "sprell" på en eller annen måte. Han har lagt ut vennelisten sin selv, og har en annen som også har vært veldig urimelig mot meg på vennelisten. Jeg skjønner ikke hvorfor han la ut listen sin på denne måten, siden han vet at det ville gjøre meg forferdelig av å se den andre personen innpå listen hans. Jeg mistenker dette for å være for å provosere nok en gang, det er han ekspert til. Jeg velger å late som ingenting, og regne med på at han vil slutte å plage meg igjen. Har ikke blokkert han, og bare lar det ligge, og håper på det beste. Fyren bor tross alt på andre siden av landet. Skriv navn og hvor han bor. Kansje noen i tråden her er fra samme landsdel, og kan "besøke" ham. Håper du har det greit forresten Lenke til kommentar
andreas__891 Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 dette hørest helt horribel ut! eg hadde nok "aliert" med med en black hat hacker og ødelagt alt som har med internett, data og alt for denne personen. håper du har det bra ja Lenke til kommentar
Illuminatum Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) Nei , han har aldri litt straffet for handlingen, og heller aldri saksøkt for dette. I forbindelse med en annen rettslig sak, der han gikk til sak mot meg, ønsket jeg å ta det opp, men ville aldri bli trodd. Nå har han nettopp fått facebook. Det er en stund siden dette skjedde, og jeg er veldig usikker på om han fortsatt kan gjøre ting vanskelig for meg igjen, eller om han har lagt alt bak seg. Mannen er kald tvers igjennom, utfra hvordan jeg kjenner han, og jeg er veldig redd for at han lagde denne facebooken for å finne på et "sprell" på en eller annen måte. Han har lagt ut vennelisten sin selv, og har en annen som også har vært veldig urimelig mot meg på vennelisten. Jeg skjønner ikke hvorfor han la ut listen sin på denne måten, siden han vet at det ville gjøre meg forferdelig av å se den andre personen innpå listen hans. Jeg mistenker dette for å være for å provosere nok en gang, det er han ekspert til. Jeg velger å late som ingenting, og regne med på at han vil slutte å plage meg igjen. Har ikke blokkert han, og bare lar det ligge, og håper på det beste. Fyren bor tross alt på andre siden av landet. Skriv navn og hvor han bor. Kansje noen i tråden her er fra samme landsdel, og kan "besøke" ham. Håper du har det greit forresten Og du er sikker på at noe har skjedd? Uansett er dette oppfordring til ulovelige handlinger. Har det skjedd noe bør TS gå til anmeldelse hos politiet. Etter det som står skrevet så hadde ikke TS planer om å anmelde vedkommende før han gikk til sak mot henne om noe annet. Ellers til TS; hvorfor skal du nå gå inn på hans venneliste? Tror du virkelig at han er på FB for å provosere deg? Endret 20. januar 2011 av Illuminatum Lenke til kommentar
atwater Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Jeg ville nok ikke bekymret meg for hva han gjør på Facebook, saksøk han i første omgang. Du kan ikke la en voldtektsmann gå fri. Håper du har det bra Lenke til kommentar
frevild Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 At han ikke har gjort vennelisten sin usynlig, er neppe noe du trenger bekymre deg over. Han har neppe LATT VÆRE å gjøre den usynlig fordi han VIL at du skal se hvem vennene hans er. At du skal bli rystet av å se hvem han har som venner, er vel neppe noe han kan regne med... For øvrig vil jeg minne om at vi kun har trådstarters ord for at hun ble voldtatt. Hva som faktisk har skjedd, vet vi ingenting om. Å komme med utsagn om "besøk" og hacking er uansett noe man burde holde seg for god til. Det blir bare umodent. Trådstarter: Det var antagelig en annen fyr enn han som har forbudt deg å kontakte ham noe mer..? (Ref. tråd på jussforumet.) Hvis ikke, bør du holde deg unna på facebook også.. Kan avslutte med at jeg håper du har det bra, jeg og. 1 Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Du kan velge hvem som kan se vennelisten din i innstillingene, selv så har jeg den på Friends only. Privacy - View settings(helt på toppen under Connecting on Facebook) - See your friend list - Friends only Lenke til kommentar
StinaStina Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 har fått henvendelse fra han nå.... og føler han er ute etter å plage meg.... historien er lang, og komplisert thats it.... Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Blokker han, ikke ta kontakt, er vel ikke verre enn det? Det ligger i privacy settings som nevnt noen poster over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå