subw00fer Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Jeg har en relativt gammel Samsung SD-608 DVD-ROM som tydeligvis har lagt lakkskoene på hylla og tatt sin siste vandring mot de evige jaktmarker.. Den vil rett og slett ikke lese noen slags form for CD eller DVD.. Jeg har prøvd å fjerne den fra enhetsbehandlingen og restarte maskina (Win XP Pro) og latt den finne den "nye" maskinvaren og installere drivere. Dette går knirkefritt, og det står at "Denne enheten fungerer som den skal". Men hvorfor vil den ikke lese noen slags cd'er i det hele tatt? Hjelp mottas med stor takk mvh sub Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 http://www.firmware-flash.com/ Prøv å oppdatere firmware. Lenke til kommentar
subw00fer Skrevet 5. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2003 takk for rask tilbakemelding. jeg prøvde å oppdatere firmwaren min, men fikk meldingen "Drive not found", så nå er jeg like langt. Det merkelige med dette er at DVD-ROMen min har fungert helt til et visst punkt hvor den bare sluttet å virke, bare sånn fra det ene til det andre uten noe påvirkelser.. forslag til andre tilnærmelser? mvh sub Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Har du prøvd å bytte IDE-kabel, eller flytte DvD-spilleren til en annen IDE-Enhet? Lenke til kommentar
subw00fer Skrevet 5. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2003 nei, det har jeg ikke, men som nevnt har jo DVD-ROMen fungert før, kan det være en svikt i IDE-kabelen mener du? hva kan i så fall være årsaken til at kabelen sviktet? mvh sub Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå