Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva bør jeg velge i 2. klasse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er litt i samme situvasjon som deg, jeg tenker jeg skal ta R1, X matte, fysikk og kjemi, ligger allerede langt forann VGS1 pensum i kjemi og fysikkdelne av naturfaget (dessverre er det meste av det jeg kan ikke relevant til årest pensum, så jeg får ikke uttelling for det i år :thumbdown: )

 

Men ta det du har mest lyst på, personlig hater jeg biologi og velger derfor ikke å ta det. Husk at det siste faget ditt ikke behøver å være et realfag, du kan f.eks. ta engelsk istedet for et av realfagene.

Lenke til kommentar

Jeg har alle. Aldri har det vært så gøy og motiverende å gå på skolen. Fellesfagene er dørgende kjedelig, men de kommer du ikke utenom.

 

Er i samme situasjon selv, men vurderer sterkt å bytte bort Biologi med noe helt annet, men beholde de tre andre realfagene. Lukker dette noen dører?

 

 

Biologi er faktisk det valgfaget jeg har som er gøyest. Interessant, gøyt og lett toppkarakter.

 

Men ta det du har mest lyst på, personlig hater jeg biologi og velger derfor ikke å ta det. Husk at det siste faget ditt ikke behøver å være et realfag, du kan f.eks. ta engelsk istedet for et av realfagene.

Engelsk? Internasjonal engelsk er Vg1 engelsk kjørt i en mikser. Samme innhold, bare litt annerledes.

 

Lenke til kommentar

Engelsk? Internasjonal engelsk er Vg1 engelsk kjørt i en mikser. Samme innhold, bare litt annerledes.

 

 

Har Internasjonal engelsk i år, veldig gøy hvis du er glad i engelsk. Men nå skal det sies at jeg har 2 realfag, S1 privatist og fysikk, og jeg klamrer meg til en 3 i fysikk :dontgetit:

Lenke til kommentar

Er i samme situasjon selv, men vurderer sterkt å bytte bort Biologi med noe helt annet, men beholde de tre andre realfagene. Lukker dette noen dører?

 

 

Biologi er faktisk det valgfaget jeg har som er gøyest. Interessant, gøyt og lett toppkarakter.

Det er subjektivt hva som er gøy, jeg har aldri likt biologi, det er den eneste delen av naturfag jeg ikke koser meg med. Om det er lett å få toppkarakter er ikke så viktig for meg egentlig, jeg vil holde på med noe som jeg syns er gøy.

 

Men ta det du har mest lyst på, personlig hater jeg biologi og velger derfor ikke å ta det. Husk at det siste faget ditt ikke behøver å være et realfag, du kan f.eks. ta engelsk istedet for et av realfagene.

Engelsk? Internasjonal engelsk er Vg1 engelsk kjørt i en mikser. Samme innhold, bare litt annerledes.

 

Bare et eksempel ;) Var bare ment som en påmindelse om at man kan ta hva som helst i tillegg til 2 realfag.

Lenke til kommentar

Engelsk? Internasjonal engelsk er Vg1 engelsk kjørt i en mikser. Samme innhold, bare litt annerledes.

 

Har Internasjonal engelsk i år, veldig gøy hvis du er glad i engelsk. Men nå skal det sies at jeg har 2 realfag, S1 privatist og fysikk, og jeg klamrer meg til en 3 i fysikk :dontgetit:

 

Sier du at det ikke er det samme som Vg1 engelsk, eller at det er gøy selv om det er det samme som førsteklasseengelsk?

Biologi er faktisk det valgfaget jeg har som er gøyest. Interessant, gøyt og lett toppkarakter.

Det er subjektivt hva som er gøy, jeg har aldri likt biologi, det er den eneste delen av naturfag jeg ikke koser meg med. Om det er lett å få toppkarakter er ikke så viktig for meg egentlig, jeg vil holde på med noe som jeg syns er gøy.

Da velger du selvsagt ikke biologi. Jeg sier ikke at jeg sitter med den universelle fasiten, men jeg tror jeg har trådstarter sin fasit. Ikke prøv å si at karakterer ikke spiller noen rolle, fordi det gjør det! Endret av nypis
Lenke til kommentar
Ikke prøv å si at karakterer ikke spiller noen rolle, fordi det gjør det! [/size]

Du har rett i at karakterer spiller en rolle, men for meg er det ikke altoversyggende, rent karaktermessig gjør jeg det best i nynorsk, det får jeg 5, i alt annet får jeg 4. Jeg hater allikvel faget og vil helst ha fritak.

Lenke til kommentar
Ikke prøv å si at karakterer ikke spiller noen rolle, fordi det gjør det! [/size]

Du har rett i at karakterer spiller en rolle, men for meg er det ikke altoversyggende, rent karaktermessig gjør jeg det best i nynorsk, det får jeg 5, i alt annet får jeg 4. Jeg hater allikvel faget og vil helst ha fritak.

 

På hvilken måte er det rasjonelt?

Lenke til kommentar

Engelsk? Internasjonal engelsk er Vg1 engelsk kjørt i en mikser. Samme innhold, bare litt annerledes.

 

Har Internasjonal engelsk i år, veldig gøy hvis du er glad i engelsk. Men nå skal det sies at jeg har 2 realfag, S1 privatist og fysikk, og jeg klamrer meg til en 3 i fysikk :dontgetit:

 

Sier du at det ikke er det samme som Vg1 engelsk, eller at det er gøy selv om det er det samme som førsteklasseengelsk?

 

Oops, glemte meg. Mener at det er mer av det samme som VG1 engelsk, men at det ikke gjør noe hvis man er glad i faget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...